حق‌پناه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح تقسیم یمن هیچ‌گاه مطالبه مردم از دولت نبوده است/ تلاش غرب برای آشوبگر نشان دادن الحوثی‌ها در رسانه

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: انقلاب یمن به دلیل متعهد نبودن دولت صورت گرفت چرا که دولت این کشور برخلاف توافقات گام برداشته و به سمت اجرای طرح تقسیم یمن به شش قسمت پیش رفت.

طرح تقسیم یمن هیچ‌گاه مطالبه مردم از دولت نبوده است/ تلاش غرب برای آشوبگر نشان دادن الحوثی‌ها در رسانه"جعفر حق‌پناه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات یمن و اوج گرفتن درگیری‌های دوباره در این کشور اظهار داشت: تحولاتی که در یمن صورت گرفته است، با آن چه که در رسانه‌های غربی_ عربی نشان داده می‌شود، کاملاً تفاوت دارد.
 
وی ادامه داد: علت این درگیری‌ها را می‌توان امتناع دولت از توافق‌نامه‌هایی دانست که پیش از این در چارچوب گفتگوهای فراگیر ملی میان جنبش‌های اعتراضی به رهبری الحوثی‌ها صورت گرفته بود که تحت عنوان صلح و شراکت ملی نام داشت.
 
این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا عنوان کرد: انقلاب  یمن به دلیل متعهد نبودن دولت صورت گرفت چرا که دولت یمن برخلاف توافقات گام برداشته و به سمت اجرای طرح تقسیم یمن به شش قسمت پیش رفت.
 
حق پناه اضافه کرد: بازداشت رئیس دفتر "عبدر به منصور هادی" نیز در همین راستا قرار داشت، چرا که وی در دفتر ریاست جمهوری تحرکاتی را در راستای اجرای این طرح انجام داده بود.
 
وی در پایان با اشاره به فعالیت الحوثی‌ها برای حفظ تمامیت ارزی یمن خاطرنشان کرد: تصویری که از اعتراضات گروه‌های امثال حزب الله در یمن در رسانه‌های غربی عربی نشان داده می‌شود، کاملاً تهدیدآمیز بوده چرا که آن‌ها می‌خواهند چهره این گروه‌ها را آشوب‌ساز به جوامع دیگر نشان دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، آمریکا ، صنعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار