مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی:

ایران پله چهارم ساخت پمپ‌های عمودی (کرایوجینک ) را فتح کرد/ صرفه‌جویی 400 میلیون دلاری ارزی برای کشور

پورفرج‌وند گفت: مهندسی ساخت پمپ‌های کرایوجینک تا دیروز در انحصار سه کشور آمریکا، آلمان و ژاپن بوده که اکنون ایران به جمع آنها پیوست به طوری که با کسب این جایگاه علی‌رغم تمام تحریم‌ها از ورود این پمپ‌ها به کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی فرج پوروند رئیس هیأت مدیره شرکت‌ پمپ‌های صنعتی ایران در مراسم رونمایی از این پمپ‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پمپ‌های کرایوجینک برای پمپاژ گاز پروان مایع در دمای منفی 48 درجه سانتی گراد به منظور ال پی جی از پالایشگاه به کشتی‌های حمل کنند جهت صادرات این محصول با دیگر کشورها طراحی و ساخته شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این پمپ‌ها بیش از سه سال به طول انجامیده است گفت: بر اساس بررسی‌ها انجام شده تولید پمپ‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و پمپ‌های بزرگ آبرسانی و نیروگاهی در داخل کشور بیش از 400 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: با تولید این پمپ‌ها توسط ایرانیان با وجود تحریم‌ها جلوگیری خواهد شد چرا که ایران به جمع سه کشور تولیدکننده این نوع پمپ‌ها پیوست.
 
فرج پوروند گفت: مهندسی ساخت پمپ‌های کرایوجینک تا دیروزدر انحصار سه کشور آمریکا، آلمان و ژاپن بوده که اکنون ایران به جمع آنها پیوست به طوری که با کسب این جایگاه علی رغم تمام تحریم‌ها از ورود این پمپ‌ها به کشورجلوگیری می شود.
 
رئیس هیأت مدیره شرکت‌ پمپ‌های صنعتی ایران همچنین از رونمایی نخستین سری این پمپ‌ها و ارسال آن برای فارهای 17 و 18 پارس جنوبی خبرداد و گفت: تمامی پمپ‌های کرایوجینک فاز 14 پارس جنوبی نیز در حال تولید است و علی‌رغم آن قرارداد تولید کرایوجینک فاز 19 و 22 و 24 در حال انعقاد است.

وی تأکید کرد: این پمپ‌ها از نظر کیفیت مطابق با استانداردها و هم‌تراز با کشورهای اروپایی بوده به طوری که 50 درصد ارزان‌تر از آنها است.

وی گفت: 96 دستگاه پمپ ساخته شده که 32 مورد آن در حال ارسال است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای فازهای پارس جنوبی هزار و 200 دستگاه تولید شده و احتمال افزایش تولید پمپ در این شرکت در دستور کار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پمپ ، تحریم ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۳:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
چرا نام سازنده ی پمپ کرایوجینک عنوان نشده است
آخرین اخبار