بجنورد؛

400 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه بجنورد به جنگل گلستان نیاز است

معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای اتمام پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، خادمی، در جمع خبرنگاران خراسان شمالی افزود: مسیر بجنورد به جنگل گلستان یکی از شریان های اصلی کشور است که امکان تردد را در قسمت های شمال به شرق کشور و مشهد مقدس برقرار می کند.

وی با بیان اینکه این محور برای مردم استان به علت تردد در طول سال بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت : این محور جزء 5 محور اولویت دار کشور است که به بزرگراه تبدیل می شود.

خادمی با اشاره به اینکه طول اصلی این پروزه 320 کیلومتر است که از بجنورد تا گرگان را شامل می شود، گفت: 120 کیلومتر از این محور تاکنون به اتمام رسیده و 200 کیلومتر مابقی در حال انجام عملیات اجرایی است.

وی تصریح کرد: منابع اعتباری برای این پروژه محدود است ولی تلاش داریم به صورت ویژه روی پروژه کار کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تعهد وزیر راه و شهرسازی در سفر به این استان را احداث 40 کیلومتر از این محور اعلام کرد و اظهار داشت: 40 کیلومتر نیز از طرف شرکت ساخت و توسعه راه ها تعهد می شود تا طی سال 94 برنامه ریزی لازم برای تحویل پروژه تا میزان مقرر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به منابع اعتباری پیش بینی شده و تاکیدات وزیر نیز اعتبار پروژه از 43 میلیارد تومان به 67 میلیارد تومان در سال 94 افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین از سایر منابع از قبیل سهام و منابع در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیز کمک های لازم به این پروزه انجام می شود تا میزان تعهد شده 80 کیلومتر طی سال های 93 و 94 به اتمام برسد.

خادمی گفت: برای اتمام 200 کیلومتر باقی مانده از پروزه نیز با توجه به اینکه بخش هایی از محور در مسیر سیل قرار گرفته و نیاز به سازه ویژه دارد مبلغ 400 میلیارد تومان مورد نیاز است که در برنامه اجرایی قرار می گیرد.

وی مدت زمان لازم برای اتمام کل مسیر را 4 سال ذکر کرد و اظهار داشت: برنامه به صورت اولویت بندی شده ترسیم شده تا نقاط حادثه خیز و مناطقی که نیاز به چهارخطه شدن دارند زودتر به اتمام برسند.

خادمی افزود: برای 6 کیلومتر از این مسیر نیز که معارض ویژه دارد 10 میلیارد تومان برای رفع معارض نیاز است که در صورت همکاری استان عملیات اجرایی ان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: بجنورد ، پروژه ، جنگل ، گلستان ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.