رییس مرکز سلامت محیط و کار:

توجه به صیانت از سلامت نیروی کار در طرح تحول سلامت ضروری است

صادق نیت در سمینار کشوری بهداشت حرفه‌ای و طب کار و جایگاه آن در طرح تحول سلامت گفت: توجه به صیانت از سلامت نیروی کار در طرح تحول سلامت ضروری است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر خسرو صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت گفت: تامین سلامت شاغلین و بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای ارتقاء سطح سلامت شاغلین در راستای اجرای طرح تحول سلامت از اهداف این نشست کشوری می باشد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار با اشاره به سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و لزوم تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم گفت: سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها در حوزه سلامت باید در راستای ارتقای سلامت و مبتنی بر پیشگیری و کاهش عوامل خطر و افزایش سطوح حفاظت کننده های سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی باشد.

دکتر صادق نیت، با اشاره به مشکلات موجود در برنامه های بهداشت حرفه ای و طب کار، بر ضرورت اولویت داشتن پیشگیری بر درمان تاکید کرد و گفت: باید مخاطرات شغلی و تهدید کننده های سلامت کاهش یابد و لازم است شاخص های سلامت ارتقاء یابد و با اصلاح و تکمیل نظام­ پایش، نظارت و ارزشیابی، برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران تلاش شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار خاطر نشان کرد: از آنجا که حفظ و ارتقاء سلامت شاغلین نقش ویژه­ای در توسعه پایدار کشور دارد لذا با توجه به اهتمام وزارت بهداشت به نقش پیشگیری از ابتلاء به بیماری­ها، مر کز سلامت و محیط وکار با برگزاری این نشست تلاش دارد تا وظیفه خود را در پیشگیری از بیماری­های ناشی از مواجهات شغلی ایفاء نماید.

دکتر صادق نیت گفت: کنترل عوامل مخاطره آمیز و آسیب رسان محیط شغلی و بررسی عوارض ناشی از آن در شاغلین قبل از بروز بیماری و ابتلا به بیماری­هایی که غیر قابل درمان هستند از مهم­ترین برنامه های این مرکز است.

وی همچنین پیگیری مصوبات قانونی لازم از مسیر های قانونی مانند مجلس شورای اسلامی و شورای عالی سلامت را از دیگر اقدامات ضروری قابل انجام دانست و برنامه های پیشگیری از حوادث و تصادفات ترافیکی و برنامه ایمنی شیمیایی و برنامه ملی ارگونومی را نیز جزو برنامه های مهم حوزه بهداشت حرفه ای عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، سمینار کشوری بهداشت حرفه ای و طب کار و جایگاه آن در طرح تحول سلامت، با حضور مسئولان معاونت بهداشت، رییس مرکز سلامت محیط و کار، کارشناسان مسئول بهداشت حرفه ای و متخصصین طب کار معاونت های بهداشتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور از امروز در ستاد مرکزی وزارت بهداشت آغاز به کار کرده است و تا فردا ادامه دارد.

مهندس مهین حق شناس دبیر اجرایی این سمینار، مهم ترین محورهای این نشست را نقش بهداشت حرفه ای و طب کار در تحول سلامت، برنامه های اداره کنترل عوامل شغلی موثر بر سلامت در تحول سلامت، برنامه های اداره نظارت، بازرسی، ارزشیابی و قوانین و مقررات بهداشت حرفه ای در تحول سلامت، برنامه­های اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص در تحول سلامت، برنامه های اداره طب کار در تحول سلامت و برنامه موفق جاری در معاونت های بهداشتی منتخب عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این سمینار، بهترین ابزار تعامل و مشارکت بین برنامه­ریزان و سیاستگذاران وزارت بهداشت و دانشگاه­های علوم پزشکی کشور است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.