"شارلی ابدو" آغاز راه تروریست‌های دست پرورده غرب بسوی اروپاست

تظاهراتی میلیونی در پاریس انجام شد اما اگر آن را تظاهراتی ضدتروریستی و ضدداعشی بدانیم ، اشتباه کرده ایم .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گیت استون ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "گای میلیر " نوشت : در تظاهراتی که اخیرا در پاریس ، پایتخت فرانسه برگزار شد حدود 40 تن از مقامات ارشد دولتی از سراسر دنیا حضور داشتند تا به اصطلاح همبستگی خود را با دولت فرانسه به منظور مبارزه با تروریسم اعلام کنند . اما نکته قابل اهمیت این است که تمامی سیاستمداران حاضر در این راهپیمایی خود دارای سوابق طولانی در نقض حقوق بشر ، نقض آزادی بیان و حمایت های مستقیم و غیرمستقیم از تروریسم دارند . 

سفیر عربستان سعودی درحالی در این تظاهرات شرکت کرد که تنها چند روز پیش کشورش جوانی را به اتهام وبلاگ نویسی به 1000  ضربه شلاق و 10 سال حبس محکوم کرده بود . به گفته این جوان سعودی این تعداد ضربه بیشترین میزان شلاق زدن تاکنون بوده و وی توانسته 950 تای آن را تحمل کند . در هر دوره مجازات 50 ضربه شلاق به بدن این جوان عربستانی زده می شود . 

در ادامه این مقاله آمده است: تظاهرات اعتراض آمیز روز 11 ژانویه در پاریس راهپیمایی"اتحاد " نامیده شد و شرکت کنندگان تلاش کردند که اقدام خود را نمادی از وحدت علیه تروریسم نشان دهند اما در پشت پرده این نمایش ، تنش های فزاینده ای وجود دارد که در آستانه انفجار و تخریب قرار دارد . اعضای دولت فرانسه بلافاصله خواستار "مبارزه با تروریسم " و ایجاد " وحدت ملی " در قبال این مساله شدند . 

رسانه های جریان اصلی با دفاع از آزادی بیان ، خواستار حمایت همه جانبه از آن شدند . جمله " من شارلی هستم " بعنوان نمادی برای حمایت از آزادی بیان در میان رسانه های غربی و هم پیمانان آن مطرح شد . کانال های تلویزیونی بسیاری از برنامه های خود را توصیف و تشریح  ابعاد حمله به " شارلی ابدو " اختصاص و در نهایت ، روزنامه ها و نشریات نیز پوشش اخبار این حادثه را در صفحه نخست خود قرار دادند . 

حادثه حمله تروریستی به دفتر نشریه فکاهی فرانسوی و برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در تاریخ 11 ژانویه توانست جمعیتی میلیونی را از سراسر دنیا گرد هم آورد اما اینکه تصور کنیم این تجمع ، تجمعی ضدتروریسم بوده ، اشتباه کرده ایم . مقاماتی در این تظاهرات حضورداشتند که خود مدتهاست مسئولیت تامین مالی و تسلیحاتی تروریست های داعشی را در منطقه بر عهده دارند . سفیرعربستان نماینده کشوری است که به کمک برای نسل کشی در سایر کشورها شهرت دارد . 

میلیر ، نویسنده این مقاله همچنین تصریح کرد : تعدادی دیگر از مقامات حاضر در تظاهرات در شرایطی به پاریس آمدند که کوچکترین اظهاری راجع به اقدامات داخلی خوددر کشورهایشان و یا نقش حمایتی آنها از تروریست ها بیان نکردند . واقعیت این است که " شریف و سعید کوچی " دست پرورده های خود فرانسه و دیگر دوستان غربی و عربی آن در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا هستند . 

مردم فرانسه نباید این انتظار را داشته باشند که دولت به راحتی اتباع خود را برای جنگ علیه دولت بشار اسد در سوریه یا مبارزه در عراق تحت انواع آموزشهای تروریستی از جمله حملات انتحاری و نیز  انفرادی قرار دهد و آنها پس از بازگشت به شهر و خانه زندگی خود ، مانند آنچه پیش از آموزش ها بوده اند عمل کنند . 

پایگاه خبری _ تحلیلی گیت استون در انتهای این مطلب  خاطرنشان کرد : انگشت اتهام بلافاصله پس از انجام حمله تروریستی به " شارلی ابدو " به سمت مسلمانان و اسلام نشانه رفت حال آنکه واقعیت " تفکیک اسلام حقیقی با تروریست های افراطی اسلامگرا " است . اما به نظر می رسد نه مقامات غربی و نه رسانه های وابسته به آنها تمایلی به مخالفت با چنین اتهامی علیه اسلام ندارند و حتی از آن استقبال نیز می کنند .

این مساله می تواند همانند آنچه از مداخلات نظامی غرب در منطقه پیش بینی میشد ، همانند کمان نتیجه ای معکوس را ایجاد نماید . به گونه ای که انتقادات تند علیه اسلام در یک سو و حمایت از تروریست های ضداسلامی _ و البته در ظاهر اسلام گرا _ از سوی دیگر عواقب ناگوار را ایجاد می کند که در وهله نخست دولت های غربی را گرفتار خواهد کرد .



انتهای پیام /
برچسب ها: اروپا ، تروریست ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار