دادستان کل کشور به سریلانکا سفر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در راس هیاتی قضایی، به دعوت دادستان کل کشور سریلانکا جهت شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس نهاد دادستانی کل در این کشور و حضور در کنفرانس "دادستان کل در آسیای در حال تغییر" به سریلانکا سفر کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» در دیدار با همتای سریلانکایی خود، ضمن تقدیر از ابتکار وی در برگزاری چنین کنفرانسی در سطح قاره آسیا، اظهارداشت: نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی به تجارب ارزنده‌ای مانند رسیدگی‌های قضایی و وظایف نوین مقام دادستانی کل دست یافته که آماده ارائه تجارب خود به سایر کشورها و نیز بهره‌گیری از تجارب آنها است.

دادستان کل کشور ضمن تشریح برخی از وظایف دادستان کل افزود: ما خوش‌بین هستیم که کشور و دولت سریلانکا در سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای را در زمینه ثبات امنیت در کشور و جلوگیری از دخالت‌های کشورهای استعمارگر در امور داخلی خود کرده است؛ زیرا کشورهای استعمارگر همواره به دنبال منافع خود بوده و در هر نقطه از این قاره که قدرت‌های استعمارگر حضور داشته‌اند، متأسفانه شاهد تنزل شاخص‌هایی مانند ثبات امنیت و پیشرفت کشورها بوده‌ایم.

دادستان کل کشور سریلانکا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیأت بلند پایه قضایی و خصوصاً دادستان کل کشور جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، به ارائه گزارش از وضعیت دادستانی کل سریلانکا و قدم‌های مثبتی که در ارتقا این نهاد به‌عمل آمده، پرداخت.

وی تاکید کرد: در این نشست‌ها به دنبال آموزش شرکت کنندگان نیستیم؛ بلکه به دنبال هم اندیشی و گسترش روابط قضایی و استفاده از تجارب یکدیگر هستیم.

دادستان کل سریلانکا همچنین گزارشی از پرونده‌های در دست اقدام دادستانی کل سریلانکا ارائه و اظهار امیدواری کرد: در سایه همکاری کشورهای منطقه به نتایج خوبی در برخود به جرایم سازمان یافته و فراملی نایل شویم که این نشست‌ها در سطح کشورهای منطقه استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار