در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

توضیح کوتاهی از دور جدید مذاکرات از زبان یک دیپلمات ایرانی

انتظار می‌رود دور بعدی مذاکرات اوایل ماه آینده برگزار شود اما درباره‌ مکان برگزاری آن هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

یک دیپلمات ایرانی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با دور بعدی مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 و برگزاری در مکانی غیر از ژنو اظهار داشت: دور آتی قرار است اوایل ماه فوریه برگزار خواهد شد و هر چیزی در این راستا ممکن است.
 
این دیپلمات افزود: انتظار می‌رود دور بعدی مذاکرات اوایل ماه آینده برگزار شود اما درباره‌ مکان برگزاری آن هنوز تصمیی گرفته نشده است.

 همچنین یک منبع در تیم مذاکره کننده‌ ایرانی اعلام کرده است که دور جدید مذاکرات هسته‌ای در مکان دیگری غیر از ژنو برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: فکر نمی‌کنم که دور بعدی رایزنی‌ها در ژنو برگزار شود، ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس ، فرانسه و آلمان بیش از یک سال است که برای دستیابی به یک راه حل مشترک و جامع بر سر برنامه‌ هسته‌ای تهران تلاش می‌کنند. این کشورها در نوامبر سال 2013 توانستند به یک توافق اولیه دست پیدا کنند و اکنون پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای در نوامبر سال 2014 با تعیین ضرب‌الاجل جدید 30 ژوئن فرصت دارند که به یک توافق نهایی دست پیدا کنند.
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز گفت: بعد از اجلاس داووس که اواخر هفته جاری برگزار می‌شود همچنین کنفرانس امنیتی مونیخ است که بر اساس آنچه شنیدم اکثر قریب به اتفاق وزرای خارجه 1+5 در مونیخ هستند و احتمال برگزاری یک دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در مونیخ وجود دارد.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: دور ، جدید ، مذاکرات ، ایران ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار