باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد

پس از کش‌و قوس های چند‌ساله بالاخره هتل آرینا در برابر قانون تسلیم شد

ساخت هتل آرینا در ابتدای مسیر تهران به فشم در منطقه زردبند به فاصله چندمتری رودخانه جاجرود در حالی آغاز شد که این مجموعه مجوز ساخت یک هتل‌رستوران در دو بلوک 7 و 3 طبقه را داشته، اما بعد از اخذ پروانه مربوطه، این مجموعه شروع به ساخت‌و ساز‌های غیرقانونی کرد و بلوک 7 طبقه را به 13 طبقه و بلوک 3 طبقه را به 5 طبقه به صورت غیر قانونی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ساخت هتل آرینا در ابتدای مسیر تهران به فشم در منطقه زردبند به فاصله چندمتری رودخانه جاجرود در حالی آغاز شد که این مجموعه مجوز ساخت یک هتل‌رستوران در دو بلوک 7 و 3 طبقه را داشته، اما بعد از اخذ پروانه مربوطه، این مجموعه شروع به ساخت‌و ساز‌های غیرقانونی کرد و بلوک 7 طبقه را به 13 طبقه و بلوک 3 طبقه را به 5 طبقه  به صورت غیر قانونی تبدیل کرد.

پس از کش‌و قوس های چند‌ساله بالاخره هتل آرینا در برابر قانون تسلیم شد
 
این در حالیست که سالها بحث برخورد با ساخت‌و ساز در حریم آب شرب شهر تهران مطرح است و ساخت این هتل چند طبقه باعث تعجب اهالی و رهگذران شده بود، همین موضوع سبب شد تا نام این هتل مدتها بر سر زبان‌ها بیفتد و پرونده این هتل در استانداری تهران گشوده شود.

شکایت سازمان محیط زیست از پروژه ساخت هتل آرینا و شروع ماجرا

علی امرالهی رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به صدور حکم توقف فعالیت هتل آرینا شمیرانات به خبرنگار خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بر مبنای مصوبه شورای شهرسازی و معماری، این مجموعه نسبت به دریافت مجوز ساخت یک هتل رستوران در دو بلوک 7 و 3 طبقه اقدام کرده بود.

وی افزود:پس از اخذ پروانه مربوطه این مجموعه شروع به ساخت و سازهای غیر مجاز نموده ، بطوریکه بلوک 7 طبقه به 13 طبقه و بلوک 3 طبقه به 5 طبقه بنای غیر قانونی افزایش یافته است.

امرالهی با اشاره به اهمیت حفظ شرایط و حریم کمی و کیفی رودخانه جاجرود تصریح کرد: این هتل ضمن استقرار در حریم کمی و کیفی رودخانه جاجرود ، در مجاورت منطقه حفاظت شده ورجین که یکی از مهمترین زیستگاههای حیات وحش استان تهران محسوب می شود واقع گردیده و به این جهات موضوع از طریق این اداره کل تحت پیگیری قضایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیری این موضوع همچنین برابر تصمیمات اخذ شده در ستاد ساماندهی مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز در استانداری تهران صورت پذیرفته، گفت: در راستای پیگیریهای انجام شده، دستور توقف عملیات اجرایی این هتل صبح امروز از حوزه قضایی مربوطه دریافت گردید.
 
تاکید بر تخریب طبقات بدون مجوز
 
کریمی معاون استاندار تهران پیش از این با بیان اینکه مکان ساخت این هتل، غیرقانونی است، اعلام کرده بود: این اقدام از همان اول خلاف بوده اما چون دستگاه دولتی پروانه ساخت صادر کرده بود و با توجه به احترام حقوق مالکین در نظر داریم آن قسمتی که پروانه دارد باقی بماند و الباقی که تخلف محسوب می شود را تخریب کنیم. 

پس از کش‌و قوس های چند‌ساله بالاخره هتل آرینا در برابر قانون تسلیم شد

رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در خصوص حکم این پرونده اظهار کرده بود: مجوز اولیه این هتل پس از انجام اقدامات قانونی هفت هزار متر بوده که در بررسی‌ها مشخص شد 16هزار م تر ساخت و ساز صورت گرفته است و ما اعلام کرده‌ایم که با رویکرد 7هزار متر اولیه موضوع بررسی شود تا اگر تخلفی رخ داده باشد با آن برخورد کنند اما تخریب آن نیاز به حکم قضایی دارد.

هتل آرینا تسلیم قانون شد


و بالاخره بعد از مدت‌ها کش و قوس  صدور حکم هتل‌آرینا نگاه‌ها را به سمت این هتل در حال احداث مجددا جذب کرد.
 
عزت الله خان محمدی فرماندار شمیرانات در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از صدور حکم هتل آرینا خبر داد.
وی افزود: جریمه 5 میلیاردی و تخریب سه طبقه از هتل حکم صادره است.
خان محمدی گفت: حکم صادره حدود یک هفته پیش به مالک هتل ابلاغ شده و ایشان از تاریخ صدور حکم دوماه فرصت دارد تا به دیوان عدالت اداری شکایت کند ولی اگر وی اقدامی را در این خصوص انجام ندهد حکم صادره اجرایی خواهد شد.
فرماندار شمیرانات در خصوص صدور این حکم تصریح کرد:این حکم بعد از بررسی کارشناسان در شورای سه نفره متشکل از نماینده وزارت کشور، نماینده وزارت راه و شهر سازی و نماینده قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت و سپس جهت صدور حکم به کمیسیون ماده 99 ارسال شد.

وی همچنین با اشاره به جریمه نقدی 5 میلیاردی این هتل گفت: این جریمه به دلیل تخلفات صورت گرفته در طبقات صادر شده است.

پس از کش‌و قوس های چند‌ساله بالاخره هتل آرینا در برابر قانون تسلیم شد


به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر چه موضوع ساخت ساز غیر قانونی هتل آرینا پس از کش و قوس های فراوان سرانجام با صدور حکم تخریب و جریمه مالی به پایان رسید اما نباید این نکته را فراموش کرد که لازم است نظارت نهادهای صادر کننده مجوز به اینگونه ساخت و سازها تقویت شود تا دیگر شاهد اینگونه بی قانونی ها و تخریب محیط  زیست نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هتل ، آرینا ، حکم ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
ظاهرا قانون در برابر این هتل تسلیم شده.چون این هتل باید کلا تخریب بشه .
آخرین اخبار