اصل 44 اجرایی شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران گفت:اصل 44 باید عملیاتی واگذارشود و فضای عمومی کشور از اتاق ها انتظار دارد که بتوانند پاسخ شرایط خاص تاریخی کشور را بدهند

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران یحیی ال اسحاق ، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران حوزه اقتصاد ایران را تحت تاثیر عوامل مختلف خارجی و داخلی و مجموعه استراتژِی ها ی جهانی که هرکدام نسبت به ما برآیند متفاوتی دارند، دانست و گفت: سهم ما از اقتصاد جهان یک دهم درصد است و این در حالی است که ما در قلب تاثیر گذارترین منطقه  جهان، خاورمیانه قرار داریم و آنچه اکنون هستیم مناسب ما نیست و حداقل سهم ما از اقتصاد جهانی بلید یک درصد بلکه بالاتر هم باشد.

رییس اتاق تهران به 2 چالش اصلی کشور جدای ازتحریم ها اشاره کرد و گفت: اشتغال و معیشت مردم دو معضلی که تنها با یک اجماع عمومی متشکل از دولت- مجلس – قوه قضاییه  و بخش خصوصی قابل حل می باشد.

وی افزود: 4 در صد رشد اقتصادی مطرح شده از سوی دولت  مربوط به واحدهای پیشرو وابسته به دولت –صنایع ساختمانی و پتروشیمی دولتی می باشد نه در بخش تولید واحدهای کوچک و متوسط.

وی ضمن اشاره به 5 میلیون متقاضی شغل، تاکیدکرد: بازتاب 2 عامل  اشتغال و معیشت در حوزه های اجتماعی –اقتصادی و فرهنگی نمود دارد .

به گفته وی دولت حاکمیتی به معنای سیاستگذار - ناظر و هدایتگر است و باید وظایفش را به تشکل ها – شهرداری ها و مردم بدهد.

وی با انتقاد از انجماد 40 ساله بخش خصوصی ،گفت: اصل 44 باید عملیاتی واگذارشود و فضای عمومی کشور از اتاق ها انتظار دارد که بتوانند پاسخ شرایط خاص تاریخی کشور را بدهند و افرادی انتخاب شوند که از عهده این مسوولیت برآیند واکنون با توجه به نقش کلیدی اتاق های بازرگانی در تاریخ اقتصاد کشوردر صورت انتخاب افراد نامناسب- نامتعادل وغیر حرفه ای به تاریخ بدهکار خواهیم بود.

در ادامه گردهمایی، خوارزمی، استاد دانشگاه به ایراد سخنانی با موضوع  جامعه هستی و بشریت پرداخت ودر خصوص نقش مهم اتاق های بازرگانی در جامعه ایرانی افزود: اتاق باید در قالب وضعیتی که جامعه بشری پس از 200 سال درآن قرارگرفته خودرا تعریف کند و اتاق ها تنها متولیان بخش خصوصی نمی باشند.

وی تاکید کرد: اگر اتاق هایی پویا  می خواهیم اول فلسفه وجودی شان را تعریف کرده و سپس به دنبال مدل های نظری و علمی برویم.

به گفته وی قانون فعلی اتاق نمی تواند تحول ایجاد کند و باید بازنگری شود.

انتهای پیام/



برچسب ها: بازرگانی ، صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار