دور بعدی مذاکرات 11 فوریه برگزار می شود

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 ،یازدهم فوریه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ دور بعدی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 ،یازدهم فوریه برگزار می‌شود.
 
گفتنی است؛ تاریخ دقیق و محل نشست مذاکرات بعدا اعلام خواهد شد.

نشست عمومی دوازدهمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای در سطح معاونان روز یکشنبه در شهر ژنو آغاز شده بود.
 
تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران روز چهارشنبه به همراه محمدجواد ظریف برای انجام رایزنی‌ها با هیأت مذاکره کننده آمریکایی و شرکت در دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای راهی شهر ژنو شد.

گفتنی است دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای امروز در سطح معاونان در ژنو برگزار شد.

معاونان ظریف روز شنبه همچنین با هلگا اشمیت معاون موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کردند و شنبه شب نیز با سرگئی ریابکوف نماینده روسیه در ١+۵ به گفتگو پرداختند.

ظریف وزیر خارجه ایران نیز که روز چهارشنبه ٢۴ دی ماه در راس تیم هسته‌ای ایران به ژنو رفت ضمن دیدار با جان کری به برلین، بروکسل و پاریس رفت و با اشتاین مایر، فدریکا موگرینی و لوران فابیوس به رایزنی پرداخت.

همچنین در کنار این مذاکرات کارشناسی وزیرامورخارجه کشورمان در سفر اروپایی خود ابتدا در ژنو با "جان کری" وزیر امورخارجی آمریکا و در برلین با " اشتاین مایر" وزیرامورخارجه آلمان و در پاریس با " لوران فابیوس" وزیرامورخارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد و در این بین نیز مجددا در پاریس با همتای آمریکایی خود به مذاکره نشست.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این سفرها راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه و روابط ایران و اتحادیه اروپا را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و درباره روند مذاکرات هسته‌ای نیز به گفتگو  پرداخت.

همچنین رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس اعلام کرد؛ فکر می‌کنیم تحریم بیشتر علیه ایران نتایج منفی روی مذاکرات خواهد داشت و از طرف دیگر وی شانس توافق با ایران را کمتر از ۵۰ درصد خواند.

انتهای پیام/
 

 
برچسب ها: دور ، بعدی ، مذاکرات ، ایران ، 5+1 ، یازده ، فوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار