مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران بر لزوم توجه به تحولات اقتصاد جهانی، اقتصاد کشور و رخدادهايی مانند نوسان قيمت نفت تاکيد کرد و گفت: بحث مديريت ريسک نبايد به ريسک‌های اعتباری محدود شود.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران، علي صالح آبادي در نخسيتن جلسه شوراي مديران اين بانک بعد از گزارش عملکرد بانک در سال جاري افزود: علاوه بر تشكيل كميته مديريت ريسك در بانك و تا تشكيل يك واحد مشخص، مركز پژوهش و آموزش بانك عهده دار اين وظيفه مهم مي شود و به‌طور مستمر گزارش هايي در خصوص تحليل وضع محيط تجاري و پيامدهاي کاهش قميت نفت و اثار آن بر بخش هاي مختلف تهيه خواهد كرد.

صالح آبادي گفت: مركز پژوهش و آموزش بانك بايد نحوه تنوع بخشي به خدمات بانك توسعه صادرات و راهكارهاي کارآمد و اثربخش در حوزه تجهيز منابع را به طور مستمر بررسي کند.

مدير عامل بانك توسعه صادرات خواهان تسريع در پيشبرد راهبردهاي تامين و تجهيز منابع شد و گفت : تجهيز منابع امري دستوري نيست و شرايط بازار در اين زمينه حرف اول را مي رند و اين بانك بايد بتواند روش هاي متنوعي را براي تجهيز منابع دنبال كند.

صالح آبادي با اعلام اينكه اولويت بانك توسعه صادرات در اعطاي تسهيلات تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و صادراتي است ، افزود : صادرات محور بودن مبناي پرداخت تسهيلات است و بايد به طور مستمر نسبت ميان تسهيلات اختصاص داده شده به طرح و تسهيلات سرمايه در گردش سنجيده شود.

مدير عامل بانك توسعه صادرات خوش حسابي مشتريان را عامل بسيار مهمي در پرداخت تسهيلات دانست و خاطرنشان کرد: منظور از خوش حسابي صرفا" اين نيست كه آيا مشتري چك برگشتي يا مطالبات معوق به سيستم بانكي دارد يا خير، بلكه علاوه بر اين دو عامل بايد سابقه مشتري در تسويه اقساط در سررسيد تعيين شده بدون نياز به پيگيري هاي مكرر و ايجاد هزينه براي بانك مشخص شود.

صالح آبادي تاكيد كرد: البته در بررسي سابقه مشتري مواردي که به نوعي ممكن است خارج از اراده مشتري بر وي تحميل شده باشد در نظر گرفته مي شود اما در هر حال بايد قبل از اعطاي تسهيلات فرآيندي براي نحوه مصرف تسهيلات مشخص شود و در مراودات بعدي با مشتري مد نظر باشد.

مدير عامل بانك توسعه صادرات تقويت بسترهاي فناورهاي ارتباطات و اطلاعات را در اين بانك بسيار مهم دانست و گفت : بايد از همه ظرفيت هاي موجود در اين بخش فعال شود.

صالح آبادي در نخستين جلسه حضور خود در شوراي مديران اين بانك به موضوع منابع انساني و اهميت انگيزش كاركنان و رضايتمندي آنان اشاره كرد و گفت: كاركنان مجرب و متخصص اين بانك بايد در تحقق اهداف بانك مشاركت جدي داشته باشند و احساس هويت كنند.

استاندار البرز هم از بانک توسعه صادرات به عنوان دستگاه فعال و تسهيل کننده امور تجاري و ترويج فرهنگ و توسعه صادرات غيرنفتي در اين استان در سال جاري تقدير کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، صادرات ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار