نتانیاهو ورود دیوان بین المللی کیفری به موضوع جنایات اسرائیل را مضحک توصیف کرد‎

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام دادگاه لاهه برای ورود به جنایات اسرائیل را حماقت کامل خواند‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از جروزالم پست؛«بنیامین نتانیاهو»  با صدور بیانیه ای ورود دیوان بین المللی کیفری به پرونده جنایات جنگی اسرائیل را مضحک توصیف کرد و تاکید کرد   اسرائیل این تصمیم را رد می کند و آن را قبول ندارد.

وی گفت قوانین و مقررات بین المللی نباید توسط دیوان بین المللی کیفری نادیده گرفته شوند ، زیرا فلسطین یک کشور نیست و تنها در صورتی کشور به حساب می آید که با اسرائیل مذاکره کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: قوانین بین المللی شفاف است ، لذا چون فلسطین کشور نیست پرونده ای هم نمی تواند داشته باشد.

وی فراخوانی رژیم صهیونیستی را به دادگاه لاهه حماقت کامل توصیف کرد و گفت اسرائیل در جهان در مبارزه با تروریسم پیشرو است .
این در حالی اسیت که دیروز دادستان کل دیوان بین المللی کیفری اعلام کرد تحقیقات اولیه درخصوص جنایات جنگی اسرائیل در جنگ 51 روزه غزه آغاز شده است.

به این منظور قرار است ابتدا در خصوص وضعیت حقوقی فلسطین در این دادگاه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

بعد از وتوی آمریکا علیه طرح پایان اشغال گری رژیم نامشروع اسرائیل و بازگشت این رژیم به اراضی اشغالی 1967 در شورای امنیت، محمود عباس درخواست عضویت فلسطین در 19 نهاد مهم بین المللی از جمله دیوان بین المللی کیفری را امضا کرد و خواهان الحاق کشورش به این دادگاه شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر خواستار تحقیق درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل در جریان جنگ51 روزه غزه شده بود.

امضا و تصویب این درخواست پس از امضای معاهده رم"اساس نامه دیوان بین المللی کیفری" توسط محمود عباس صورت گرفت که دولت فلسطین بر اساس آن می تواند مانند سایر کشورها شکایت در دادگاه لاهه ثبت کند.

این درخواست را «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه 19 توافقنامه بین المللی دیگر که رئیس تشکیلات خودگردان امضا کرده است به دفتر سازمان ملل در قدس تحویل داد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار