کتاب "شکنجه‌های زندانی گوانتانامو" منتشر می‌شود

یک موریتانیایی که از 13 سال پیش در زندان گوانتانامو زندانی است، در کتاب خاطراتش چگونگی شکنجه و اعترافات ساختگی خود را در کتابی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کتاب قرار است روز سه شنبه منتشر شود و نشریه گاردین بخش زیادی از آن را روز شنبه چاپ کرد.

"محمد ولد صلاحی" که در سال 2001 در موریتانی بازداشت و سپس در اردن، افغانستان و گوانتانامو زندانی شد ، در این کتاب شکنجه ها و تحقیرهایی که با آن مواجه شده است را شرح داده است. این فرد 44 سال در این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده است اعلام می کند بارها شکنجه ، تحقیر و تهدید به مرگ شده است.

وی می گوید در سال 2003 ، تحت روش های شکنجه مضاعف قرار گرفته که در این روش ها وی را مجبور می کردند آب کثیف بنوشد و مورد ضرب و شتم قرار می گرفت. 

وی می افزاید برای خلاص شدن از این شکنجه ها ، در مورد برنامه ریزی حملاتی به برج سی ان ان تورنتو اعترافات ساختگی ارائه کرده است.

"خاطرات گوانتانامو" اولین کتابی است که توسط فردی نوشته می شود که همچنان در این زندان نظامی زندانی است. این کشور پس از طی کردن روندی طولانی قرار است در 20 کشور منتشر شود. 

به گفته نشریه گاردین این کتان بیش از 2500 بار ، بازنگری و اصلاح شده است.

در سال 2010 قاضی فدرال این متهم را تبرئه کرد تا مسیر آزادی وی هموار شود. اما چند ماه بعد ، دادگاه تجدید نظر این تصمیم را رد و اعلام کرد وی همچنان باید در بازداشت بماند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار