خاندانی که چشم به مرگ "ملک عبدالله" دوخته است/ تحول در سیاست هم‌پیمانان منطقه‌ای ریاض

فرد جایگزین ملک عبدالله خاورمیانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد چراکه عربستان نسبت حکومت‌های سنی منطقه حالتی پدر سالار دارد .

"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مرگ احتمالی "ملک عبدالله" اظهار داشت: در خاندان آل سعود کسانی هستند که اکنون با وضعیت پیش آمده به تخت پادشاهی چشم دوختند.

وی ادامه داد: تحولات منطقه با در نظر گرفتن مرگ پادشاه عربستان به جانشینی وی بستگی خواهد داشت و باید دید سیاست‌های وی به صورت تندرویانه پیگیری می‌شود یا خیر.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: به طور کلی فرد جایگزین ملک عبدالله خاورمیانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد چراکه عربستان نسبت حکومت‌های سنی منطقه حالتی پدر سالار دارد .

کلهر در پایان خاطرنشان کرد: به طبع با تغییر سیاست‌های عربستان شاهد تحولی در سیاست‌های بسیاری از هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور خواهیم بود.

گفتنی است چندی پیش دربار پادشاهی سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که پس از آزمایش‌های پزشکی به عمل آمده مشخص شد که ملک عبدالله دچار التهاب ریوی (ذات الریه) شده که مستلزم قرار دادن لوله ای در ریه وی برای تنفس به صورت موقت است.

بیانیه دربار پادشاهاهی سعودی در حالی صادر شده است که برخی منابع عربی از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان خبر داده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ملک ، عبدالله ، عربستان ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار