مارک کرک:

باید جبهه متحد برای پایان دادن به غنی‌سازی اورانیوم ایران را در کنگره حفظ کنیم

سناتور جمهوری‌خواه ایالت ایلینویز از اظهارات "رابرت منندز" در خصوص لزوم آماده‌سازی تحریم‌های جدید ایران تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "مارک کرک" گفت اگر چیزی بتواند جلو دستیابی ایران را به تسلیحات هسته‌ای بگیرد، آن حفظ جبهه‌ای متحد از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره برای پایان دادن به غنی‌سازی اورانیوم ایران و مسیر تولید پلوتونیوم در این کشور است.

حامیان ارائه لایحه‌ای به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت دست نیافتن به موافقتنامه‌ای درخصوص برنامه هسته‌ای تهران تا ماه ژوئیه روز جمعه گفتند به تلاش برای ارائه چنین لایحه‌ای ادامه خواهند داد. این در حالی است که هشدارهایی مطرح شده است مبنی بر اینکه چنین اقدامی می‌تواند باعث برهم خوردن مذاکرات بین‌المللی برای دستیابی به یک موافقتنامه در مورد برنامه هسته‌ای ایران شود.

براساس این لایحه که "منندز" به همراه "مارک کرک" در حال آماده کردن آن هستند، در صورتی که تا ضرب الاجل 30 ژوئن هیچ موافقت‌نامه هسته‌ای به دست نیاید تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد شد اما با این حال شامل بخشی است که به اوباما اجازه می‌دهد در صورتی که دستیابی به یک موافقت‌نامه قریب الوقوع باشد، این تحریم‌های جدید را برای مدت 30 روز به تعویق اندازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار