معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان از کشف و ضبط 93 تن و 600 کیلو مواد مخدر و بازداشت 891 قاچاقچی در 3 ماه گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران بازمحمد احمدی روز چهارشنبه در کابل به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: 776 عملیات در 3 ماه گذشته در سراسر این کشور انجام گرفته که طی آن ها 187 خودرو، 164 قبضه سلاح و 129 عدد گوشی همراه از قاچاقچیان بدست آمده و 16 کارخانه تولید هرویین نیز جمع آوری شده است.

احمدی گفت: در این عملیات ها از 10 قاچاقچی بزرگ مواد مخدر مورد هدف نیروهای پلیس، شش تن از آنان بازداشت شدند.

به گفته معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان24 نفر از نیروهای قاچاق بر و توزیع کننده مواد مخدر ( زن) نیز بازداشت و به دادگاه معرفی شده اند.

احمدی در ادامه گفت: 6 قاچاقچی خارجی نیز بازداشت شدند که یک تن از آنان دارای گذرنامه یکی از کشورهای هم مرز با افغانستان، یک نفر ترکیه ای ، یک ایتالیایی و 3 پاکستانی در میان آنها می باشد.

حسین خیل عضو مرکز قضایی سازمان مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: بیش 6 تن مرفین، بیش از 2.5 تن هرویین، بیش از 56 تن تریاک و 34 تن مواد شیمیایی جامد توسط این مرکز کشف و ضبط شده است.

در همین حال معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان اعتراف کرد که مبارزه با مواد مخدر در 13 سال گذشته ناکام بوده است.

بر اساس آمارهای وزارت مبارزه با مواد مخدر در افغانستان حدود 3 میلیون نفر مشغول کشت، جمع آوری،توزیع و مصرف مواد مخدر می باشند و بیش از 246 هزار هکتار زمین نیز تحت کشت مواد مخدر قرار دارد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار