میوه‌ها و سبزی‌ها احتمال خرابی دندان ها را 20 درصد کاهش می‌دهند

مصرف منظم میوه‌ها و سبزی‌ها در طول شبانه روز ، احتمال خرابی دندان‌ها را تا 20 درصد کاهش می‌دهد که این موضوع در بین کودکان بیشتر صادق است.

مهیار قیوم آبادی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وعده‌های غذایی سه گانه به ویژه صبحانه، می‌توانند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر روی دندان‌ها بگذارند و بسیاری از موارد پوسیدگی دندان‌ها نتیجه‌ بی‌توجهی به وعده‌های اصلی غذایی است.

وی با اشاره به نقش صبحانه نخوردن در بروز خرابی دندان‌ها، تاکید کرد: افرادی که صبحانه نمی‌خورند بسیار بیشتر از افرادی که صبحانه می‌خورند اقدام به مصرف تنقلات و موادی می‌کنند که مصرف آنها در دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی می‌کند.

قیوم آبادی افزود: معمولا افرادی که به وعده‌های غذایی خود به ویژه صبحانه کم توجهی می‌کنند، کمتر از حد معمول میوه سبزی می‌خورند.

وی تاکید کرد: مصرف منظم میوه‌ها و سبزی‌ها در طول شبانه روز، احتمال خرابی دندان‌ها را تا 20 درصد کاهش می‌دهد که این موضوع در بین کودکان بیشتر صادق است.

قیوم آبادی یادآور شد: افرادی که در طول شبانه روز حداقل سه تا پنج ‌ وعده از میوه‌ و سبزی‌ها را مصرف می‌کنند، موارد بروز خرابی دندان‌ها در آنها بسیار کمتر از افرادی است که معمولا میوه و سبزی نمی‌خورند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.