دیدار با آخرین اکتشافگران در شبکه چهار

مستند چهار قسمتی «آخرین اکتشافگران» محصول سال 2011 انگلستان، چهارشنبه ها ساعت 22:30 روی آنتن شبکه می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه علم و فرهنگ، مستند چهار قسمتی «آخرین اکتشافگران» محصول سال 2011 انگلستان، چهارشنبه ها ساعت 22:30 روی آنتن شبکه می‌رود.

این مستند تماشایی زندگی و اکتشافات دانشمندانی نظیر "دیوید لیوینگستون، ویلیام بروس، جان میور و توماس بلیک گلاور" را تصویر می کند.
 
 در قسمت اول این مستند به کارگردانی پیل کایرنی، زندگی دیوید لیوینگستون بررسی می شود. دیوید پزشک اسکاتلندی و کاشف اکثر مناطق مرکزی و جنوبی قاره آفریقاست. او موفق به کشف دریاچه تانگانیکا، آبشار ویکتوریا، رودخانه زامبزی و دریاچه نیامی در آفریقا شد. لیوینگستون همچنین تلاش‌های بسیاری برای یافتن سرچشمه رود نیل نمود.
 
قسمت دوم این مستند به  کارگردانی کالین موآری، تلاش های موثر ویلیام بروس دانشمند و دریانورد اسکاتلندی را تصویر می کند. او گروه تحقیق قطب جنوب را در اسکاتلند راه اندازی کرد و در میان اقدامات او، راه اندازی اولین ایستگاه هواشناسی در جنوب از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
قسمت سوم مستند آخرین اکتشافگران به کارگردانی تیم نیل، زندگی علمی جان میور را بررسی می کند. او  پدر فعالیت های زیست محیطی و از اولین بنیان گذاران پارک ملی در آمریکا بود.
 
 در آخرین قسمت از این مستند انگلیسی، سیر تاریخی کشور ژاپن از مرحله سنتی به مدرن و صنعتی بررسی می شود. این مستند را سارا بارکلای کارگردانی کرده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار