با حضور حجت السلام امرودی و گلزاری؛

اولین مرکز کنترل خشم کشور افتتاح شد/ ارائه خدمات روانشناسی رایگان تا سه ماه آینده

اولین مرکز کنترل خشم کشور عصر امروز با حضور حجت السلام امرودی و گلزاری در منطقه 7 افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم کشور که عصر امروز (چهارشنبه)با حضور محمد گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در منطقه 7 تهران برگزار شد با بیان اینکه شهر خوب ساختنی است و تمامی شهروندان باید در این زمینه تلاش کنند اظهار داشت: اگر امروز آلودگی و ترافیک به عنوان مهم ترین معضل شهر شناخته می‌شود بخشی از ‌آن به دلیل عدم رعایت قوانین از سوی شهروندان است که باید آموزش های لازم در این زمینه صورت پذیرد.
وی به فعالیت 10گروه راهبردی با حضور خبرگان و نخبگان شهری در بخش‌های مختلف شهر تهران اشاره کرد و گفت: منزل، مسجد، مدرسه و محله به عنوان چهار عنصر کلیدی جهت ارائه آداب زندگی به شهروندان است که هر چند در این میان خانواده از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار است اما مدرسه به جهت حضور گروه‌های ‌آموزشی متخصص، مسجد به دلیل نقش موثر روحانیت و محله به دلیل حضور افراد آ‌گاه و آشنا به موقعیت فرد در این میان از اهمیت بالایی برخوردارند.
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تشکل خانه‌های 14گانه در سرای محلات گامی موثر جهت شناسایی آسیب‌های اجتماعی افراد بوده است اظهار داشت: خانه‌های سلامت و مراکز کنترل خشم با برخورداری از افراد ‌آگاه و متخصص در این زمینه و نیز با ارائه آموزش‌های فردی و گروهی موثر گام مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهند برداشت.
امرودی یکی از وظایف مهم خانه‌های سلامت شهرداری را حساس کردن مردم نسبت به سلامتی خود عنوان کرد و افزود: ایجاد این حساسیت سبب خواهد شد تا شهروندان از تمامی امکانات لازم جهت ارتقاء سلامتی خود حداکثر استفاده را نمایند.
 
وی به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با گسترش ورزش همگانی و تشویق مردم به این امر اشاره کرد و اظهار داشت: نصب ست‌های ورزشی در فواصل کم در سطح شهر اقدامی در جهت تحقق این امر بوده است.
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تشکیل خانه‌های سلامت را اقدام موثر شهرداری در جهت جبران کمبودهای ناشی از پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: امیدواریم مراکز کنترل خشم نیز با بهره گیری از  متخصصان و کارشناسان حوزه روانشناسی بتوانند اثرات مفیدی را در کاهش این پدیده ایفا کنند.
امرودی مرکز کنترل خشم منطقه 7 را پایلوت این طرح در تهران عنوان کرد و اظهار داشت: تمام هزینه‌ها در مدت این سه ماه به صورت رایگان خواهد بود که البته نظارت کیفی این مرکز با وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد.
وی در پایان با اشاره به رویکرد شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب شهر و تبدیل شهرداری تهران از یک مرکز خدماتی به اجتماعی افزود: هزینه‌های دریافتی پس از اتمام زمان آزمایشی نیز به صورت حداقل خواهد بود.
انتهای پیام/
برچسب ها: کنترل ، خشم ، روحانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار