تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

استقلال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد

امروز چهارشنبه 24 دی 1393 هجری شمسی برابر با 22 ربیع الاول 1436 هجری قمری و 14 ژانویه 2015 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 58 سال پیش در چنین روزی تیم ملی تنیس استرالیا مرکب از لیهود و آلن روز دال در مسابقه پایانی رقابت‌های تنیس جام دیونیز برابر تیم آمریکا به پیروزی رسید و مقام قهرمانی جام دیونیز را بدست آورد. هفتمین بار بود که تیم استرالیا این عنوان را کسب می‌کرد.
 
50 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی بین المللی آمریکا شرقی، هرمان از آلمان شرقی توانست در دو 300 متر حد نصاب 7 دقیقه و 46 ثانیه را  بدست آورد و رکورد جهانی این ماده را که 7 دقیقه و 49 ثانیه بود 3 ثانیه کاهش دهد رکورد دار پیشین این ماده میشل دونده معروف فرانسوی بود  
 
همچنین 50 سال پیش در چنین روزی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید تیم استقلال در مسابقه نهایی 60 بر55 تیم پاس را شکست داد و به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید پس از تیم استقلال دارایی دوم و پاس سوم شد.
 
باز هم 50 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوچرخه سواری دور فرانسه به پایان رسید و پس از ایتالیا به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت مسافت این مسابقه 4200 کیلومتر بود که در 22 مرحله برگزار شد.
 
49 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بوکس قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم‌های دارایی تهران و رشت برابر هم قرار گرفتند تیم رشت با 4 برد و 3 باخت و یک مساوی پیروز شد.
در48 کیلو گرم خیرخواه از رشت
در51 کیلو گرم پور نمعمتی از رشت
در 54 کیلو گرم مسیبی از دارایی پیروز شد و در 57 کیلو گرم ملک از دارایی با مساوات از رشت مساوی کرد
در60 کیلو گرم افخمی از دارایی
در63.5 کیلو گرم علیزاده از رشت
در67 کیلو گرم سوجوری از رشت و در 71 کیلو گرم بلند بخشی از رشت به پیروزی دست یافت.
 
 48 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی باشگاه‌های تهران برگزار شد در مسابقات انفرادی 124 ورزشکار از 67 باشگاه حضور داشتند. در بخش انفرادی امیر احتشام زاده از استقلال بار دیگر مقام قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد. این نوزدهمین قهرمانی احتشام زاده در این رقابت‌ها بود، پس از او تهرانی از باشگاه تهران جوان مقام دوم و ادموند بیت خدا از باشگاه استقلال سوم شد و در رده بندی تیمی تیم استقلال به مقام اول دست یافت.
 
42 سال پیش در چنین روزی مسابقات ورزشی کارگران ایران به پایان رسید. تیم استان اصفهان با 6 مدال طلا، 7 مدال نقره و 2 مدال برنز قهرمان شد. تیم تهران با 5 مدال طلا، 9 مدال نقره و 2 مدال برنز دوم شد و خراسان با 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 1 مدال برنز به مقام سوم دست یافت.
 
40 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی باشگاه‌های تهران با قهرمانی تیم کشتی آزاد اقبال به پایان رسید. در این مسابقه 116 کشتی گیر از 17 باشگاه شرکت کردند. در نهایت تیم اقبال با کسب 45 امتیاز و 6 مدال طلا به مقام قهرمانی دست یافت.
 
در سال 1971 در چنین روزی آنتونیوس دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال یونان متولد شد. وی که بهترین دروازه بان تاریخ تیم ملی یونان است در رده باشگاهی طی سالهای 1987 تا 2001 در تیمهای گوناگونی بازی کرده است. آنتونیوس طی سالهای 1999 تا 2008 در 90 بازی برای تیم ملی یونان به میدان رفت.
 
در سال 2000 در چنین روزی دیدارهای رده بندی و نهایی اولین دوره رقابت‌های جام قهرمانی باشگاه‌های جهان در شهر ریودوژانیرو برزیل انجام شد. در مسابقه رده بندی این رقابتها دیدار رئال مادرید اسپانیا و نکاکسای مکزیک در پایان وقتهای قانونی و اضافی یک – یک شد. در ضربات پنالتی نکاکسا 4 بر3 رئال مادرید را شکست داد و به مقام سوم رسید. در بازی نهایی این رقابت‌ها که با حضور 73هزار تماشاگر و به قضاوت دیکیول از هلند انجام شد دیدار تیم‌های واسگودوگاما و گورینیتا نز در پایان وقت های قانونی و اضافی صفر – صفر شد. در ضربات پنالتی گورینیانز 4 بر 3 برنده شد و به مقام قهرمانی رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار