تقدیر از کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

در بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بعنوان کمیته تحقیقات دانشجویی برگزیده تقدیر بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید امیر محمد مرتضویان سرپرست 
کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: کمیته‌های تحقیقات دانشجویی نهادهایی هستند که زمینه مناسب را برای فعالیت دانشجویان علاقه مند به تحقیق که تمایل دارند علاوه بر پایان نامه خود در زمینه تحقیقات فعالیت داشته باشند فراهم می کنند. همچینن به منظور توانمندسازی دانشجویان نسبت به برگزاری کارگاههای آموزشی پروپزال نویسی 
یا مقاله نویسی، فراهم کردن تسهیلات، تورهای آموزشی و ... اقدام می‌کنند. 

وی که دانشیار رشته صنایع غذایی دانشگاه است با اشاره به فعالی‌های کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه از دو سه سال گذشته برنامه ریزی مدونی در این خصوص انجام داده است. سال گذشته نیز این کمیته درنوزدهمین جشنواره رازی مقام نخست را کسب کرد و امسال هم برای دومین سال متوالی با توجه به مجموع امتیازات کسب شده در زمینه‌های آموزشی، تورهای تحقیقاتی، مقالات و... توانست مقام نخست را در 
میان دانشگاه های تیپ یک کشور کسب کند. 

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه افزود: بدون تردید این کار جز با همت بالای مسوولان و دانشجویان میسر نمی‌شد. ما با اصلاح ساختار این کمیته در هر دانشکده ، یک دبیر و یک دبیرخانه تاسیس کردیم و همین کار را در مراکز تحقیقاتی نیز انجام دادیم که بالحمدالله رشد خوبی را شاهد بودیم. البته هنوز راه درازی در پیش داریم زیرا با حضور حدود 13 هزار دانشجو در دانشگاه ، پتانسیل بسیار خوب و بالایی در این زمینه در این دانشگاه وجوددارد و امیدوارم با کمک خدا در سالهای آتی نیز شاهد موفقیتهای بیشتری باشیم. 

وی خطاب به دانشجویان گفت: همانطور که دیگران هم اشاره کردند تحقیقات کلید پیشرفت است و اگر روحیه تحقیق در دانشجو وجود نداشته باشد جایگاهی نیز در میان پژوهشگران نخواهد داشت. بنابراین دانشجویان باید از این فرصت‌ها استفاده کنند و روحیه تحقیق و پژوهش را در خود ایجاد کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار