اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در پاریس به منظور برگزاری "راهپیمایی وحدت"

پاریس به منظور برگزاری راهپیمایی وحدت که بیش از 50 تن از سران اروپا وجهان در آن شرکت می‌کنند، تدابیر امنیتی شدیدی را تدارک دیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، این شبکه در گزارشی اعلام کرد: پاریس به منظور برگزاری "راهپیمایی وحدت" که در پاریس و شهرهای دیگر فرانسه برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود بیش از 50 تن از رهبران اروپا و سراسر جهان در آن شرکت بکنند، تدابیر امنیتی شدیدی را در پاریس تدارک دیده است.

این راهپیمایی قرار است امروز یکشنبه در پاریس و بسیاری دیگر از شهرهای فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی و استقرارنیروهای ویژه تک تیرانداز و نظارت بر وسائل حمل و نقل عمومی و ایستگاه های مترو انجام شود.

فرماندهی ستاد ارتش فرانسه همچنین اعلام کرده است که صدها نظامی اضافی در پایتخت به منظور تقویت و پشتیبانی هزاران تن از نیروهای پلیس که در چهارچوب طرح مبارزه با تروریسم مستقر گردیده اند، در شهر استقرار یافته اند.

انتظار می‌رود که این تظاهرات در حجم و تعداد خارجی هایی که در آن شرکت می‌کنند طبق برآورد رسانه های فرانسه فوق العاده باشد.

مقامات فرانسه و رسانه های این کشور تخمین زدهاند که بیش از یک میلیون نفردر این راهپیمایی شرکت داشته باشند.

"مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه نیز در سخنانی گفته است: این راهپیمایی بی سابقه خواهد بود و باید نشانگر قدرت و کرامت ملت فرانسه که با عشق فریاد آزادی سرمی دهد باشد.

در این راهپیمایی علاوه بر شرکت فرانسوا اولاند و بیشتر سران اروپایی و برخی سران آفریقایی، "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن ، "محمودعباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "مهدی جمعه" نخست وزیر تونس ، "پترو پروشنکو" رئیس جمهور اوکراین ، "شیخ عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات ، "صلاح الدین مزوار" وزیر خارجه مراکش و نمایندگانی از سازمان های بین المللی و منطقه ای نیز شرکت خواهند کرد.

گفتنی است، این راهپیمایی ها در پاسخ به حملات چند روز گذشته در پاریس که منجر به کشته شدن 17 تن گردید و با حمله به مجله "شارلی ابدو" در روز چهارشنبه آغاز و به دو گروگانگیری روز جمعه در یک چاپخانه در خارج از پاریس و یک فروشگاه فروش اغذیه یهودیان خاتمه یافت انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار