خبر گزاری انگلیسی Just football:

تمام چیزی که باید راجع به تیم‌ ملی ایران بدانید

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی کامل در آستانه دیدار تیم کشورمان مقابل بحرین،‌ به تحلیل تیم ملی ایران پرداخته است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از just football ، فوتبال یکی از ورزش‌ها مطرح و پرطرفدار در ایران می‌باشد. فوتبال ایران از دهه 1960 به عنوان یکی از قدرت‌های بلامنازع قاره آسیا شناخته شد.

تیم ملی در رقابت‌های آسیایی 1996 با حضور علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری به اوج قدرت رسید. ایران در آن رقابت‌ها با بدشانسی در مرحله نیمه نهایی در ضربات پنالتی مغلوب عربستان شد و به جایگاه سوم دست یافت. تیم ملی در راه رسیدن به نیمه نهایی با شکست تاریخی 6 بر 2 کره جنوبی این تیم را تحقیر کرد.

نسل طلایی فوتبال ایران موفق شد تیمشان را راهی رقابت‌های جام جهانی 1996 فرانسه کنند.
ایران در انتخابی رقابت‌های جام جهانی 98 فرانسه یک بازی فوق‌العاده مقابل استرالیا در ملبورن به نمایش گذاشت. پس از این رقابت‌ها بیشتر ستاره‌های ایرانی لژیونر شدند.

در حال حاضر ایران تیمی متشکل از جوان‌ها و با تجربه‌ها را راهی این رقابت‌ها کرده است. اما مهمترین مشکل ایران عدم انجام بازی‌های دوستانه پیش از شروع رقابت‌های جام ملت‌های 2015 است.

با حضور تیم ایران در زمین نباید از حریفان انتظار داشت گل‌های زیادی به ثمر برسانند.
این تیم در خط دفاعی از نظم بسیار خوبی برخوردار است و در کل رویکرد دفاعی دارد.
 تیم ایران در خط بازیکنان توانمد زیادی دارد که می‌توانند گل‌های خوبی به ثمر برسانند.

ملی پوشان معمولا با سیستم 4-1-4-1 به زمین می‌روند. البته در برخی موارد کی روش از سیستم 4-2-3-1یا 4-3-3 استفاده می‌کند.

رضا قوچان‌نژاد در نوک خط حمله ایران یکی از مهره‌های کلیدی این تیم به شمار می‌آید. این ستاره توسط دژاکه ستاره سابق تیم فولام حمایت می‌شود.

احسان حاجی صفی، مسعود شجاعی و علیرضا از دیگر مهره‌های کلیدی ایران به شمار می‌آیند.

در مرکز زمین حضور آندرانیک تیموریان و جواد نکونام ستاره کهنه‌ کار و کاپیتان تیم ملی نقطه قوت تیم است.

کارلوس کی‌روش در سال 2011 هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. کی‌روش پرتغالی یکی از مربیان بی‌پروا جهان است. او در انتخابی رقابت‌های جام جهانی 2014 با سرمربی کره جنوبی درگیری لفظی پیدا کرد.

در حالیکه بسیاری علیرضا جهانبخش که در تیم نایخمن هلند بازی می‌کند به عنوان ستاره ایران می دانند، اما بدون شک سردار آزمون بعد از علی کریمی با استعداد ترین بازیکن ایران می‌باشد.
اگرچه این ستاره جوان با وجود ستارگانی مانند رضا قوچان‌نژاد و کریم انصاری فرد راه دشواری برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ایران دارد، اما گلزنی‌اش در دیدار دوستانه مقابل عراق کار کی‌روش را برای انتخاب دشوار کرد.

شاید شما ندانید که تیم ایران پس از رقابت‌های آسیایی 1996 در دسامبر در مرحله‌ِی گروهی که بازی 2 بر یک به عراق واگذار کرد در 90 دقیقه باری شکستی را تجربه نکرده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ورزشکار
۱۱:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۳
فوتبال هم فاسدشده و سیستمی نیست که استعدادهای اصلی ایران رو کشف کنه و همش پارتی بازیه. متاسفانه امیدی به آینده فوتبال نیست...
آخرین اخبار