مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست :

آیین نامه حمایت از اختراعات سبز تدوین می‌شود

مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت حمایت از اختراعات سبز در کشور گفت: آیین نامه حمایت از اختراعات سبز در کشور بزودی تدوین می‌شود.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، به منظور حمایت از اختراعات سبز نشستی با حضور مدیر کل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس اداره مالکیت صنعتی قوه قضاییه، مدیرکل توسعه مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

 حمید راشدی مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست  در این نشست با بیان اینکه از اختراعات سبز در کشور حمایت می‌شود ، اظهار کرد: آیین‌‌نامه‌ای نحوه حمایت هر یک از دستگاه‌های برای حمایت از اختراعات سبز تهیه و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی شود.

راشدی تصریح کرد: مقرر است یک روز در سال به‌عنوان اختراعات سبز نام‌گذاری شود تا در آن روز از برترین‌های این اختراعات تجلیل شود.

به گفته وی، با هماهنگی بین دستگاه‌های متولی امکان حمایت و تجاری‌سازی اختراعات سبز به‌عنوان یکی از راهکارهای موثر در رفع معضلات محیط‌زیستی فراهم می‌شود.

براساس این گزارش،  در این جلسه بر تسریع در مراحل ثبت و بررسی اختراعات سبز در اداره کل مالکیت صنعتی  و وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید و مقرر شد موضوعات الویت‌دار محیط‌ زیست مشخص شود تا از اختراعات در آن حوزه‌ها حمایت شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: آیین نامه ، اختراعات ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار