کاکوئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تظاهرات بحرین نقطه پایان حکومت دست نشانده آل‌خلیفه را ترسیم می‌کند

استاد دانشگاه علوم انتظامی با بیان اینکه حکومت بحرین از ساده‌ترین اصول اداره حاکمیت بهره‌ای نبرده، گفت: حکومت این کشور در راستای حمایت از غرب و منفعل ساختن خود از مردمش خود را منفور ساخته و تظاهرات اخیر مردم این کشور نقطه پایان حکومت دست نشانده بحرین را ترسیم می‌کند.

"عیسی کاکویی" استاد دانشگاه علوم انتظامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحرکات اخیر در کشور بحرین و ماهیت جامعه مدنی این کشور، اظهار داشت: حاکمیت این کشور چند وجهی است و همواره سعی دارد خود را موجه، معقول و عادی نشان دهد.

وی ادامه داد: جامعه بحرین از چند فرقه، قوم و ناحیه تشکیل شده و در این راستا امکان دارد این کشور به صورت شکننده اداره شود، همچنین انتخابات در این کشور  نیز به صورت فرمایشی و نمایشی برگزار می‌شود.
 
مشاور شهردار تهران افزود: حکومت یک کشور اگر منفور جلوه کند مردمش در تقابل و معارضه با حکومت قرار می‌گیرند، حاکمیت دست نشانده بحرین با استبداد فقط به دنبال اعمال دیدگاه خود است.
 
وی با تاکید بر اینکه در راستای استبداد و دیکتاتوری کشور بحرین، مردم این کشور در مقابل حکومت صف آرایی می‌کنند، اظهار داشت: این کشور با هزینه و پشتوانه نظامی- امنیتی کشورهای غربی اداره می‌شود و حاکمیت در این کشور  مردمی و دموکراتیک نیست و با پشتوانه و با نگهداری عربستان و انگلیس در جامعه سیاسی و بین‌المللی شناخته می‌شود.  
 
کاکویی تصریح کرد: حکومت دست نشانده بحرین گاهی سعی‌ می‌کند تا ماهیت اصلی خود را مخفی کند و البته گاهی از این ابا ندارد که به صورت آشکارا نشان دهد که تحت‌الحمایه کشورهای غربی است.  
 
این استاد دانشگاه  با محکوم کردن دستگیری "شیخ علی سلمان" رهبر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین از سوی دستگاه قضایی رژیم آل‌خلیفه ، اظهار داشت: حرکتی که در این راستا در بحرین شروع شده، ادعای مردمی بودن حکومت این کشور را زیر سوال می‌‌برد و منفور بودن حکومت این کشور را تشدید می‌سازد.

کاکویی تصریح کرد: در این راستا هرچه حکومت دست نشانده دیکتاتوری بحرین با استبداد فکری بر نقطه ثقل اعتقادات و هسته اصلی باور‌های مردم این کشور  مانور بدهد، انزجار مردم این کشور  بیشتر می‌شود.
 
مشاور شهردار تهران، با بیان اینکه حکومت این کشور از ساده‌ترین اصول اداره حاکمیت نیز بهره‌ای نبرده و خود را عادی و موجه جلوه می‌دهد، خاطرنشان کرد: حکومت بحرین در راستای حمایت از غرب مردمش را از خود منفور ساخته و مردمش اعتماد لازم را به حکومت این کشور ندارند و تظاهرات اخیر در این کشور  نقطه پایان حکومت دست نشانده  بحرین را ترسیم می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار