سید حسن نصرالله:

تکفیری‎ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند/گفتگوی حزب‎الله و المستقبل به نفع لبنان است/ هشدار به رژیم بحرین در مورد ادامه بازداشت «شیخ علی سلمان»

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت سخنانی در خصوص سیره پیامبر اعظم(ص)، اقدامات تکفیری‎ها و تاثیر آن بر منطقه و تحولات لبنان و بحرین ایراد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛«سید حسن نصرالله» روز جمعه به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت طی سخنانی با اشاره به اینکه مجاهدان مقاومت و نیروهای امنیتی از مرزهای لبنان حراست کرده و امنیت کشور را خواه در مقابل تهدیدهای اسرائیل و خواه در مقابل تهدیدهای تکفیری‎ها و تروریست‎ها تامین می‎کنند، گفت: هر کسی که از لبنان و سوریه دفاع می‎کند، پیرو حقیقی رسول الله و انسانیت است.



دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درگذشت «عمر کرامی» نخست وزیر اسبق این کشور را تسلیت گفت.

وی با اشاره به میلاد باسعادت پیامبر اعظم(ص) گفت: حضرت محمد(ص) بزرگترین تجلی رحمت الهی است؛ این رحمت در رفتار محمد(ص) وجود دارد.

«سید حسن نصرالله» با بیان اینکه در این زمان به دلیل رفتار گروه‎های تکفیری که خود را منسوب به اسلام می‎کنند، نیاز شدیدی به سخنان حضرت محمد(ص) داریم، تصریح کرد: اقدامات گروه‎های تکفیری اسائه ادب به اسلام، نبی خدا و کتاب خداست.

دبیرکل حزب الله افزود: زمانی‎که به خاطر برگزاری مراسم میلاد پیامبر(ع) به کشتار دست زده و سرها را بریده و مردم را در یمن می‎کشند، آیا درست است؛ اینها مدافعان رسول الله هستند؟

«نصرالله» گفت: توهین گروه‎های تکفیری به پیامبر(ص) بزرگترین توهین به ایشان در تاریخ است که از زمان بعثت بی‎سابقه بوده است؛ گروه‎های تکفیری تهدیدی برای منطقه هستند.

وی در ادامه خواستار همبستگی در مقابل تکفیری‎ها شد و تاکید کرد: تکفیری‎ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و باید برای نابودی آنها اقدام کرد.



«سید حسن نصرالله» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گفتگوی بین حزب الله و جریان المستقبل با جدیت طرفین در جریان است، تاکید کرد: این گفتگوها به نفع لبنان است.

وی با بیان اینکه کشور پس از اعلام گفتگوی بین حزب الله و المستقبل به میزان زیادی آسوده خاطر شد، افزود: برخی‎ها در تلاشند که در حصول نتیجه از این گفتگوها تردید راه دهند و همچنان در مورد نتیجه و فایده آن تردید دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: می‎توانم با قاطعیت بگویم که نقاط مثبتی در دستیابی به نتیجه از این گفتگوها وجود دارد؛ کسانی هستند که خواستار جنگ اسلامی-مسیحی هستند و افرادی نادان از گروه‎های تروریستی در این زمینه اقدام می‎کنند اما به نفع ماست که گروه‎های موثر برای حل مشکلات دور هم جمع شوند؛ ما از آغاز گفتیم که لبنان در قلب طوفان قرار داشته و امکان توقف فروپاشی و سقوط کشور وجود دارد.

«نصرالله» گفت: گفتگوی بین حزب الله و المستقبل جایگزین گفتگوهای سیاسی و ملی دیگر در لبنان نیست.

وی با اشاره به اینکه ما از گفتگوهای دوجانبه و سه جانبه بین گروه‎های لبنانی حمایت کرده و آن را تایید می‎کنیم، افزود: اینگونه گفتکوها آغازی بر گفتگوهای فراگیر است که به حصول نتیجه منجر خواهد شد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: تلاش جدی برای انتخاب رئیس جمهوری از طریق گفتگوی داخلی و بویژه مسیحی-مسیحی است که به حل این موضوع کمک خواهد کرد؛ این لبنانی‎ها هستند که رئیس جمهوری را انتخاب می‎کنند، خارجی‎ها برای ما کاری انجام نمی‎دهند.

«سید حسن نصرالله» با بیان اینکه گروه‎های مسلح در مرزها از اینکه بتوانند عملیات گسترده‎ای ترتیب دهند، عاجزند و برخی از اطلاعاتی که در این مورد منتشر شده، اشتباه است، اضافه کرد: لبنانی‎ها برای مقابله با این خطر ناتوان نبوده و به کمک احدی نیاز ندارند؛ شکست تروریست‎ها و تکفیری‎ها و هر کسی که در فکر تجاوز به لبنان است، امکان‎پذیر است.

وی تاکید کرد: برف و یخ‎بندان، طوفان و کشته شدن عزم مبارزان را برای مقابله با تروریست‎ها و حمایت از لبنان تغییر نخواهد داد.



دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بازداشت «شیخ علی سلمان» از سوی رژیم بحرین و ادامه آن بسیار خطرناک است، گفت: رژیم بحرین در برابر مطالبات مشروع مردمی در مجلس منتخب به بن‎بست رسیده است؛ ملت بحرین به رغم بازداشت و شکنجه در زندان‎ها به اقدامات مسالت‎آمیز خود ادامه خواهند داد؛ ملت بحرین راهپیمایی مسالمت‎آمیز را برگزیده و اراده آن بر این اساس است.

«نصرالله» گفت: رژیم بحرین در صدد این است که از طریق بازداشت «شیخ علی سلمان» مردم را به سمت مبارزه مسلحانه سوق دهد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار