در روز میلاد پیامبراکرم (ص)؛

پيام تسليت دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به مناسبت درگذشت مرحوم "احمد رسول زاده"

دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به مناسبت درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه دوبله "احمد رسول زاده" پيام تسليتي صادر كرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ پيام تسليت دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به مناسبت درگذشت مرحوم
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ متن پيام به شرح زير است:
 
انالله و انا اليه راجعون
 
درگذشت هنرمند پیشکسوت دوبله "احمد رسول زاده" را به خانواده آن مرحوم، سینما و دوبلاژ ایران تسليت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال براي خانواده محترم ايشان صبر و براي عزيز سفركرده علو درجات را مسئلت داریم.
 
احمد رسول‌زاده سال ۱۳۰۹ در تبریز متولد و از سال۱۳۳۲ به صورت حرفه‌ای به کار دوبله مشغول شد.

از دوبله های ماندگار این هنرمند می توان به نقش ابوطالب- عموی پیامبر اسلام(ص)- را با بازی آندری موریل در فیلم محمد رسول الله (ص) به صدای دایی جان سرهنگ در سریال «دایی جان ناپلئون» با بازی محمدعلی کشاورز و دوبله شخصیت «عمر مختار» با بازی آنتونی کوئین اشاره کرد.

این پیشکسوت دوبله، مدیریت دوبلاژ فیلم‌های مطرحی چون «جدال در آفتاب»، «وداع با اسلحه»، «پدرخوانده»، «فراربزرگ»، «بن هور» و «تابستان گرم و طولانی» را برعهده داشته است.

این پیشکسوت دوبله جای هنرپیشگان خارجی چون اورسن ولز در فیلم‌های «لایونل باریمور» (جدال درآفتاب)، «تابستان گرم و طولانی» و «مردی برای تمام فصول» صحبت کرده است.

از جمله فیلم‌های ایرانی که وی در آن گویندگی کرده است، می‌توان «رسول پسر ابوالقاسم»، «آخرین تک سوار»، «تصویر آخر» و «مادیان» را نام برد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار