فانی: در نخستین جشنواره جلوه‌هی معلمی :

نقش آفرینی در 105 هزار مدرسه کشور/ تجهیز نظام آموزشی در پاسخگویی به تحولات تکنولوژی

وزیر آموزش و پرورش از نقش آفرینی معلمان در 105 هزار مدرسه کشور خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانعلی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جشنواره جلوه‌های معلمی که شب گذشته (پنجشنبه) در سالن غدیر سالن پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) خود را معلم می‌دانست اظهار کرد: در اولین جشنواره جلوه‌های معلمی خوشحالم که در خدمت همکاران و معلمین و مدیران حوزه ستادی هستم و امیدوارم این حرکت ادامه پیدا کند هر چند که همه معلمان ایثارگر و با گذشت هستند اما تلاش ما در آموزش و پرورش این است که بتوانیم الگوهایی از معلمی را به جامعه معرفی کنیم تا جامعه معلمی و جامعه ایران اسلامی از برکات وجود این الگوها بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز کشور و جهان با چالش‌های جدی مواجه است افزود: چالشهایی که به تبع تحولات تکنولوژیکی و تحولات اجتماعی بر جامعه تحمیل شده بنابراین این تحولات اجتماعی و اتفاقاتی که در سالهای اخیر در دنیا اتفاق افتاده ایجاب می‌کند نظام‌های تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در پاسخگویی به این تحولات مجهز باشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما اگر با برنامه مشخص بااین تحولات مواجه شویم می‌توانیم این تحولات را مدیریت کنیم و در غیر اینصورت این تحولات هستند که ما را مدیریت خواهند کرد.

فانی با اشاره به اینکه معلم کلیدی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت در مواجهه شدن با تحولات امروزی است گفت: این معلم است که با رفتار، ایثار و تلاش خود می‌تواند تاثیر جدی بر دانش‌آموزان بگذارد.

وی ادامه داد: بسیاری از ما وقتی خاطرات دوران دانش‌آموزی خود را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم بعضی اوقات رفتار یک معلم تاثیر جدی در شکل‌گیری شخصیت ما گذاشته است.

فانی با بیان اینکه نقش‌آفرینی معلمان در بیش از 105 هزار مدرسه کشور عنوان کرد: معلمان باید رفتار شهروندی سازمانی داشته باشند به این معنا که وقتی فراتر از وظیفه خود عمل کرده  انتظار تشویق و پاداشی نیز ندارند و این در مکتب ما به معنای ایثار است زیرا ایثار یعنی اقدامی فراتر از وظیفه بدون انتظار پاداش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس شاهد ایثار معلمان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف جامعه بودیم گفت: این افراد صرفا برای رضای خدا و احساس تکلیف در 8 سال دفاع مقدس جلوه‌گری می‌کردند.

فانی در پایان اظهار امیدواری کرد: که معلمان به عنوان یکی از طبقات مرجع جامعه باید بتوانند نقش هدایت‌گری خود را بیش از پیش ایفا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فانی ، معلمان ، پاداش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار