کارگردان مستند «سهراب سپهری»:

سهراب عاشق واقعی طبیعت بود

«رقیه توکلی» گفت: با دیدن فیلم مستند زندگی سهراب سپهری، مردم وی را بیشتر می‌شناسند.

«رقیه توکلی» کارگردان و نویسنده مستند زندگی «سهراب سپهری»، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از اینکه سماواتی تهیه کننده کار با شبکه اصفهان به نتیجه رسید که مستند زندگی سهراب سپهری ساخته شود با من تماس گرفت و کارگردانی کا به من سپرده شود و من با کمال میل این کار را قبول کردم.

وی در خصوص بازخورد فیلم بیان کرد: این کار برای تلویزیون و شبکه اصفهان ساخته شده و به طور قطع بعد از این فیلم دوستان و مخاطبان شناخت بیشتری از سهراب پیدا می‌کنند.

این کارگردان درباره همکاری قبلی با سماواتی‌یار اظهار داشت: 7 قسمت از برنامه‌ای را با موضوع صنایع دستی که از شبکه یک سیما پخش شد، با وی کار کردم.

توکلی در وصف سهراب سپهری گفت: این هنرمند عاشق طبیعت بود و من شیوه زندگی کردنش را ستایش می‌کنم و یکی از دلایلی که این کار را قبول کردم، این موضوع بود.

وی ادامه داد: کتاب‌های سهراب سپهری به اندازه کتاب‌های حافظ و سعدی تیراژ دارد و به فروش می‌رسد، زیرا این هنرمند بزرگترین هنرمند معاصر ایران چه در نقاشی و چه در شعر است.

این کارگردان در مورد پروانه سپهری (خواهر سهراب سپهری) بیان کرد: خواهر سهراب نیز هنرمند است و موسیقی کار می‌کند و در نگارش این فیلم کمک شایانی به ما کرد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار