نمایشگاه برترین‌های مبمان و دکوراسیون؛

دبير انجمن صنفی مبلمان: برگزاری نمایشگاه‌ها باید ساماندهی شود

دبير انجمن صنفی مبلمان و دکوراسيون با اشاره به برگزاری پنجمين نمايشگاه برترين‌های مبلمان منزل "هدکس93" گفت: برگزاری نمايشگاه‌های همگن بايد ساماندهی شود تا اثربخشی و خدمات رسانی آنها افزايش يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رامين سميع زاده اظهار داشت: زمان برگزاري نمايشگاه هاي مشابه بايد متناسب با اهداف توسعه توليد و بازاريابي اين صنعت برنامه ريزي شود و اينطور نباشد که چند نمايشگاه همگن در حوزه صنعت مبلمان همزمان يا نزديک هم برپا شود.

وي درباره واردات اين صنعت هم گفت : تجارت خارجي و جهاني دو بال صادرات و واردات دارد و هنر برنامه ريزان در اين است که هر دو بال را به نفع اقتصاد ملي  گستردش دهند و نمي توان واردات را در هر شرايطي  ضد اقتصادي دانست بلکه اگر به سود توليد داخلي و صادرات باشد مفيد خواهد بود.

سمیع زاده افزود: تشکل ها به عنوان نماينده هاي بخش هاي توليد و توزيع و مصرف در اين باره نقش مهمي دارند و بايد دولت از توانمندي و تخصص اين گروه ها بهره مند شود تا تصميم هاي بهينه به ويژه در بازنگري و تنظيم تعرفه هاي واردات و مسايل صادرات گرفته شود.

دبير انجمن صنفي مبلمان و دکوراسيون در گفتگو با راديو اقتصاد گفت: واردات مواد اوليه بايد با حداقل هزينه باشد تا به توليد  کمک کند و از طرف ديگر به واحدهاي توليد مواد اوليه صنعت مبلمان هم زياني وارد نشود که در اين باره بايد همه تشکل هاي اين حوزه به همراهي دولت بهترين رقم ها را براي تعرفه واردات مواد اوليه در نظر بگيرند تا منافع همه ذينفعان در چارب توسعه اقتصادي ملي تامين شود.

وي صادرات را هم بال دوم تجارت کشورها دانست و گفت : اين صنعت ظرفيت خوبي براي ارزاوري دارد و بايد حمايت شود.

سميع زاده درباره شوراي ملي مبلمان هم گفت : اين شورا مي تواند در سراسر کشور برنامه ها و سياستگذاري نمايشگاهي و توليد صنعت مبلمان را ساماندهي کند اما زمان زيادي از فعاليت ان نمي گذرد و بايد تقويت شود.

وي اعلام کرد: عراق، آذربايجان، ارمنستان،‌ ترکيه و قزاقستان عمده بازار هدف محصولات مبلمان و دکوراسيون ايران هستند و صنعت مبلمان و دکوراسيون بعد از صنعت نفت و خودرو مي تواند در عرصه صادرات خود را نشان دهد و يکي از مشکلات اين صنعت ، فقر آموزش مستمر و به روز براي نوسازي نيروي انساني شاغل است که بايد برنامه‌ريزان صنعتي کشور به ان توجه کنند.

وي با تاکيد بر ضرورت توسعه برندسازي در صنعت مبلمان براي ورود به بازارهاي جهاني گفت: صنعت مبلمان  کشور در گذشته از موفق ترين ها در توسعه صادرات غيرنفتي بوده است و بايد براي براي فتح بازارهاي جهاني برنامه ريزي کنيم.

سميع زاده اظهار داشت: صنعت مبلمان از قديمي ترين صنايع جهاني است و برندسازي بايد مورد توجه برنامه ريزان و شوراي ملي مبلمان باشد تا در جهان حرف هاي خوبي براي گفتن داشته باشيم.

وي تصريح کرد: توسعه صنعت مبلمان کشور به آموزش مستمر و به روزرساني دانش نيروي انساني نياز دارد و ماشين آلات و فناوري ان هم نوسازي و بروز شود.

خوشبختانه ايران جايگاه خوبي در طراحي و رنگ آميزي توليد مبلمان و دکوراسيون دارد و حتي به ايتاليا هم صادرات داريم  و برنامه ريزي شده است در سال هاي اينده تا 250 ميليون دلار هم صادر کنيم.

وي تاکيد کرد: محصولات مبلمان و دکوراسيون امروزه استاندارد حداقلي ندارد و بايد متناسب با سلايق و خواسته هاي مشتريان و کيفيتي که انها مي خواهند توليد شود و روزبروز ارتقا مي يابد.

سميع زاده افزود: صنعت مبلمان در ايران حدود 8 درصد اشتغال را ايجاد کرده است و ساماندهي نرخ ارز و ايجاد بستري آرام و مطمئن براي صدور محصولات و هماهنگي ارکان مرتبط و تلاش صنعتگران براي ورود کم هزينه به بازارهاي خارجي و حضور پايدار در بازارهاي هدف ضروري است.

دبير انجمن صنفي مبلمان و دکوراسيون با بيان اينکه صنعت مبلمان ظرفيت خوبي براي کمک به رونق و توسعه کسب وکار و افزايش اشتغالزايي دارد ، گفت : بايد جايگاه خوبي را در بازارهاي جهاني کسب کنيم و دست به دست هم دهيم و از اين مزيت ملي به طور بهينه  استفاده کنيم که اين کار هم خدمت به مردم و اقتصاد ملي است و هم از جهات مختلف براي کشور اهميت دارد.

سميع زاده گفت: ايرانيها ذوق و هنر خوبي در اين صنعت دارند و اين موضوع سبب شده است تا مجلس نيز از توليد کالاهاي ساخت داخل و همچنين صنعتگران ، مهندسان و هنرمندان ايراني حمايت کند.

دبير انجمن صنفي مبلمان با بيان اينکه متولي توسعه فقط دولت نيست، بلکه همچون کشورهاي توسعه يافته، علاوه بر دولت، بخش خصوصي وتشکل هاي مردم نهاد نيز از بازيگران توسعه هستند، با اشاره به برگزاري پنجمين نمايشگاه برترين هاي مبلمان منزل گفت: اين نمايشگاه با عنوان "هدکس93" با تخفيف پنج تا 15 درصدي تا ساعت 20 امروز در محل دائمي نمايشگاه هاي برترين هاي ايران واقع در يافت‌آباد ادامه دارد است که شامل انواع مبلمان منزل، صندلي و ميز ناهارخوري، سرويس خواب، تشک و کالاي خواب، لوستر و روشنايي مي‌شود.

اين نمايشگاه روز شنبه اغاز بکار کرده است و تمديد هم نمي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار