مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی:

توانمندسازی "بانوان" پیش نیاز توسعه پایدار است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: توانمندسازی بانوان پیش نیاز توسعه پایدار کشور است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،زهرا فرجی در جلسه کارگروه مشترک تخصصی امور بانوان و خانواده استان مرکزی و شهرستان زرندیه در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: زنان به عنوان نیمی از سرمایه اجتماعی جامعه می توانند در بسیاری از حوزه ها به منظور توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.

وی بیان کرد: زنان نقش اول را در خانه ایفا می کنند و می توانند خانواده ای سالم و در نتیجه جامعه سالمی را بسازند.

وی با بیان اینکه زن نقش محوری در خانواده داشته و می تواند نقش اساسی را در اجتماع ایفا کند، ادامه داد: اشتغال زنان در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی تأثیر مثبتی در توسعه پایدار کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به سیاست دولت در حمایت از بانوان بیان کرد: سیاست دولت حمایت از زنان در خانواده است چراکه اگر در محیط خانواده تقابل نقش زن و مرد را شاهد باشیم آن جامعه از هم گسیخته خواهد شد .

فرجی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود بیان کرد: ساماندهی زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، فرار و خودکشی که آمار رو به رشدی است در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است و خوشبختانه برنامه‌های خوبی جهت از بین بردن این مشکلات پیش بینی شده است.

مدیرکل امور بانوان استان مرکزی تصریح کرد: در سطح شهرستان زرندیه نیز در بحث آموزش زنان اقدامات خوبی انجام شده و در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت فعالیت زنان در همه عرصه‌ها خواهیم بود.

  فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت: در دولت تدبیر و امید، نگاه ویژه‌ای به ظرفیت و توان مدیریت و نگاه و افکار بانوان شده است.

محمد کردی بیان کرد: همه شرایط را باید فراهم کرد که زنان حضور کارآمدی در جامعه داشته باشند که این عمل با تقویت روحیه اعتماد و خودباوری در بانوان به تحقق خواهد پیوست.

وی خاطرنشان کرد: نیاز اصلی شهرستان زرندیه در امور بانوان آموزش زنان است، البته در کنار آن مردان و پسران جوان نیز باید آموزش ببینند.

امام جمعه شهرستان نیز با اشاره به روز 17 دی ماه سالروز کشف حجاب توسط رضاخان گفت: مردم فهیم ایران در مقابل این اقدام رضا شاه ایستادگی کردند.

حجت الاسلام محمد علی علم الهدی گفت: حفظ حجاب از ارزنده ترین مواردی است که بر شأن و منزلت بانوان این مرز بوم افزوده است .

وی در ادامه به نقش زن در اسلام اشاره کرد و افزود: در دین مبین اسلام زن از شأن و مقام والایی برخوردار بوده و حضرت فاطمه زهرا (س) از نمونه‌های والای زنان است.

مدیر کل امور بانوان استان مرکزی و هیئت همراه در ادامه از شرکت های تولید مواد غذایی، تولید لامپ های کم مصرف و شرکت قفل سازی بازدید و در جریان کار و فعالیت های بانوان در صنایع قرار گرفتند.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار