در ٢٩٢ روز امسال؛

75 میلیارد لیتر فرآورده نفتی در کشور توزیع و مصرف شد

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در ٢٩٢ روز امسال بیش از ٧٥ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در کشور توزیع و مصرف شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر توزیع بدون وقفه فرآورده های نفتی در کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون (١٧ دیماه) روزانه بطور میانگین ٢٦٠ میلیون لیتر انواع فرآورده شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره و گاز مایع  در کشور توزیع و مصرف شده است.
 
منصور ریاحی درباره مصرف سی ان جی نیز اظهار کرد: مصرف میانگین روزانه این سوخت پاک ١٩ تا ٢٠ میلیون مترمکعب و نزدیک به همین مقدار نیز موجب صرفه جویی در مصرف بنزین شده است.
 
وی همچنین گفت: با توجه با سیاستهای کلی وزارت نفت مبنی بر حذف نفت کوره از چرخه استفاده از آن در نیروگاهها (به استناد ماده ٢٥ اصلاح قانون مصرف انرژی با هدف صیانت از محیط زیست) تلاشها بر این مهم متمرکز شده است.
 
معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که امسال با تحویل حجم بیشتر گاز به نیروگاهها با هدف کاهش مصرف مازوت در این بخش گام مهمی برداشته شد، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته حجم تحویل گاز ٣٢ درصد افزایش داشت و موجب شد تا سوخت مایع کمتری در نیروگاهها مصرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار