نوشیدنی‌های حاوی رنگ‌های خوراکی در بروز اگزما نقش دارند

مصرف بی‌رویه و بیش از اندازه نوشیدن‌های حاوی رنگ‌های خوراکی و مواد شیمیایی افزودنی، در بروز اگزما و تشدید این عارضه پوستی نقش دارند.

حمیدرضا خیاطی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در بروز مشکلات پوستی نظیر اگزما، درماتیت و جوش‌های پوستی و حساسیت‌ها، عوامل غذایی از میزان کم تا زیاد نقش دارند. 

وی با بیان اینکه ارتباط بین خوردن مواد غذایی گوناگون با اگزما تا حد زیادی مشخص است، تصریح کرد: البته برخی از مواد وجود دارند که خوردن آن‌ها هیچ مشکل خاصی برای پوست ندارد و تنها تماس دست با محتویات آن‌ها در حین خوردن موجب بروز مشکلاتی نظیر اگزما می‌شود. 

خیاطی تأکید کرد: ‌مصرف بی‌رویه و بیش از اندازه نوشیدنی‌های حاوی رنگ‌های خوراکی و مواد شیمیایی افزودنی، در بروز اگزما و تشدید این عارضه پوستی نقش دارند. 

وی یاد آور شد: از جمله مهم‌ترین مواد شیمیایی افزودنی و رنگ‌های خوراکی می‌توان به ادویه‌جات، فلفل، سس، سوسیس، کالباس، تنقلات مانند چیپس و پفک، قهوه، کاکائو و برخی از کنسرو‌ها اشاره کرد. 

خیاطی با اشاره به اینکه درصد بالایی از افراد جامعه دچار اگزما هستند، خاطرنشان کرد: ‌هم اگزمای تماسی نوع حساسیتی و هم نوع تحریکی شیوع بالایی دارند و مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از این عارضه‌ها، جلوگیری از بروز حساسیت یا تحریک پوست به ویژه به دلیل مصرف برخی از مواد و همچنین تماس با مواد حساسیت‌زا و تحریک‌آور نظیر مواد شیمیایی و شوینده‌ها است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار