نوبخت در ضیافت وحدت موتلفه اسلامی مطرح کرد:

همه احزاب ایران در محوریت ولایت فقیه هستند/ پیشنهاد نوبخت برای تشکیل کمیته ای جهت مقابله با اسلام جعلی

سخنگوی دولت با بیان این که امروز پدیده ای تحت عنوان داعش چهره اسلام را در انزار عمومی مکدر کرده اظهار داشت: احزاب کشورهای مسلمان با یک برنامه ریزی مناسب باید با جریان هایی که تحت عنوان اسلام چهره زشت از اسلام حقیقی را به جامعه جهانی نشان می دهند مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران محمدباقر نوبخت با حضور در ضیافت موتلفه اسلامی پدیده داعش را عاملی زشت برای ترسیم چهره اسلام معرفی کرد.
 
سخنگوی دولت با تاکید براینکه احزاب ایران وابسته به دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی هستند اظهار داشت: این احزاب یک نکته مشترک دارند و آن پای بندی و اعتقاد عمیق به مفاهیم و مضامین اسلام است که همه این احزاب با محوریت ولایت فقیه و رهبری آیت الله خامنه ای فعالیت می کنند و در این چارچوب تلاش می کنند با یکدیگر در توسعه ایران رقابت کنند.
 
وی با بیان این که سابقه احزاب در ایران به بیش از یک قرن قبل برمی گردد گفت: حکومت های غیرمردمی در پیش از انقلاب اسلامی اختیار را از پارلمان گرفته بودند و احزاب را هم تعطیل کرده بودند.
 
وی افزود: البته بعضی از این احزاب مانند موتلفه احزاب اصیل و ریشه دار هستند و بسیاری از این احزاب هم بعد از پیروزی انقلاب به وجود آمده اند.
 
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در میان دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی جریان دیگری وجود دارد که جریان اعتدال و توسعه است.
 
وی افزود: حزب اعتدال و توسعه در مرام خودش نفی اصولگرایی و اصلاح طلبی نمی کند و معتقد است که اگر جریان هدایت کشور را به اعتبار مردم در انتخابات به دست آورده خود با اختیار و اراده و با همکاری هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب کشور را اداره می کنند.
 
وی با بیان این که حزب توسعه و اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری فردی مناسب را دکتر روحانی تشخیص داد تصریح کرد: آقای روحانی دعوت اعتدال و توسعه را پذیرفت و تعدادی از افراد اصولگرا و اصلاح طلب حزب توسعه و اعتدال را همراهی کردند.   
 
نوبخت افزود: با معیار شایسته گزینی از میان اصلاح طلبان و اصولگرایان،آماده همکاری هستیم.
سخنگوی دولت با اشاره به این که امروز نه تنها گروهی تروریسم بخشی از عراق و شام را اشغال کرده اند،اظهارداشت: غیر از حضور فیزیکی در دو کشور مسلمان عراق و سوریه هم به اسلام عزیز تجاوز صورت می گیرد و ظلم شان به اسلام این است که تلاش می کنند از چهره مهربان و انسانی اسلام تصویری خشن و غیرانسانی ارائه کنند.   
 
نوبخت با اشاره به مردمی که در اروپا و آمریکا جنایات داعش را می بینند گفت: کسی که صحنه سربریدن انسان را با نام اسلام می بیند از آن مفهوم کینه به دل می گیرد در حالی که آن قاتلین اصلا مسلمان نیستند واسلام راستین را اجرا نمی کنند.
 
وی تاکید کرد: این جاست که مسلمانان و احزاب کشورهای اسلامی رسالت بزرگی خواهند داشت.
 
وی افزود: من فکر می کنم می توانیم در فضای مجازی به نحو مناسبی از اسلام راستین دفاع کنیم و احزاب برنامه ریزی کنند که نمایندگانی را به مناطق مختلف جهان اعزام کنند و این ادعای دروغین که عده ای به نام اسلام در حال از بین بردن اسلام هستند را معرفی کنیم و یا در اجلاس های بعدی از احزاب موثر برای تدوین این موضوع دعوت کنیم.
 
شایان ذکر است؛ نوبخت در ابتدای این جلسه از حزب موتلفه اسلامی جهت گردهم آوری احزاب کشورهای مختلف در این ضیافت تشکر و قدردانی کرد و مراتب خرسندی خود را از دیدار با احزاب سایر کشورهای اسلامی ابراز داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار