وزیر راه و شهرسازی:

تمامی برنامه‌های طراحی شده در کشور باید رشد اقتصادی را مدنظر داشته باشد

آخوندی گفت: تنها رشد در بخش سرمایه‌گذاری ما را به رشد اقتصادی نمی‌رساند تمامی حوزه‌ها باید برنامه‌ها را بر مبنای رشد اقتصادی طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع گفت: بیش از 4 دهه است که رشد اقتصادی در ایران منفی یا به طور میانگین 4 درصد بوده است.

وی در ادامه افزود: تمامی برنامه‌هایی که در کشور تهیه می‌شود باید رشد اقتصادی رادرکشور مدنظر داشته باشند.

آخوندی بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری در ایران به 12 درصد هم برسد باز هم همچنان امکان دست‌یابی به رشد اقتصادی مطلوب میسر نمی‌باشد پس نیازمند تدبیری مهم هستیم که به وسیله ان با توجه به در نظر گرفتن بهره‌وری عوامل تولید رشد اقتصادی کشور وضعیت مطلوبی را پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کنفرانس اقتصادی ایران گفت: رشد سرمایه گذاری به تنهایی ما را به رشد اقتصادی نمی‌رساند و به رو‌ش‌های ساده رسیدن به رشد اقتصادی در خور کشور بسیار مشکل است.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه وارث یک دوره فرو کاستن ارزش علم و اندیشه هستیم و ساده‌سازی‌ها بیشتر مشکلات پیچیده را به مشکلات پیش‌پا افتاده تبدیل می‌کند.

آخوندی بیان کرد: از بین بردن سازمان‌هایی که دچار عادات غلط می‌شوند بسیار سخت است و متأسفانه در جامعه با بسیاری از عادات غلط مواجه هستیم.

وی با اظهار امیدواری گفت: چنین کنفرانس‌هایی که مبنای ارتقای فرآیند را دارند می‌توانند علت های خوبی برای رشد اقتصادی کشور باشند که یکی از راهکارهای مفید برنامه‌ریزی‌های مهندسی صنایع است.

آخوندی در خصوص خصوصی‌سازی در ایران گفت: نتیچه اندیشه خصوصی‌سازی در ایران به واگذاری بنگاه‌های دولتی بدون تبدیل کردن بازار به محیطی رقابتی ختم شده است بخشی از انحصارات دولتی بدون در نظر گرفتن شرایط بازار به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

آخوندی با توجه موضوع کنفرانس مهندسی صنایع ریسک و عدم اطمینان، چالش‌ها و راهکارها گفت: اگر فرآیندها را دقیق بشناسیم و به چگونگی انتقال آنها دقت کنیم می‌توانیم ریسک را کنترل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار