یک کارشناس اقتصادی:

دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت‌ بازارهای مالی را پویا می‌کند

یک کارشناس اقتصادی گفت: دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت‌ها به خصوص در بیمه‌های بلندمدت می‌تواند موجب تحرک و پویایی توسعه بازارهای مالی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا دقیقی‌اصلی کارشناس اقتصادی با بیان این که بازارها همانند کانال‌های ارتباطی پس‌انداز خانوارها را تجهیز و به سمت سرمایه‌گذاری هدایت می‌کند، اظهار داشت: نقش شرکت‌های بیمه در سرمایه‌گذاری باید دقیق بررسی شود.
 
وی در ادامه افزود: شرکت‌های بیمه به موجب ماهیت فعالیت‌هایشان یکی از کانال‌های مهم پس‌اندازی و درنتیجه نهادهای مالی در بازار سرمایه هستند که در کنار دیگر نهادهای مالی در امر تهیه و تخصیص سرمایه و کمک به تأمین مالی واحدهای اقتصادی کمک می‌کنند.
 
دقیقی در ادامه توضیح داد: نقش شرکت‌های بیمه در تجهیز منابع پس‌اندازی و تحرک و پویایی بازارهای مالی به ویژه سرمایه در برخی کشورها حتی از نظام بانکی و بورس اوراق و بهادار مؤثرتر و مهم‌تر است.
 
دقیقی در ادامه اظهار داشت: در نتیجه شرکت‌های بیمه با به کارگیری حجم عظیمی از دارایی‌های خود در بازارهای مالی بویژه بازار سرمایه ضمن کسب درآمد فرعی جهت رشد و توسعه کمی و کیفی خدمات خود منابع مورد نیاز طرح‌های اقتصادی را فراهم آورده و به فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک شایان توجهی می‌کند.
 
این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های بیمه در کنار توسعه موثر در تأمین امنیت اقتصادی سرمایه در ایجاد منابع مالی در فواصل زمانی دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت‌ها به خصوص در بیمه‌های بلندمدت می‌توانند موجب تحرک و پویایی و توسعه بازارهای مالی شوند و با انباشت سرمایه و روزآمد کردن آن‌ها زمینه‌های لازم را برای رشد اقتصادی فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.