حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در اجلاس دبیران استان‌های حزب مؤتلفه اسلامی:

اصولگرایان راهی جز هم‌گرایی و وفاق ندارد/ هر اصولگرا را یک نیروی خود بدانیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: اصولگرایان راهی جز هم‌گرایی و وفاق ندارند و زمینه‌های وحدت و همگرایی اصولگرایان وجود داشته و در سراسر کشور نیز همگرایی اصولگرایان مورد استقبال قرار گرفته است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور که در اجلاس دبیران استان‌های حزب مؤتلفه اسلامی سخن می‌گفت، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت حجت (عج) با اشاره به حدیثی در مورد زمان‌شناسی، اظهار داشت: کسی که دانای بر زمان‌اش باشد در دام مشکلات گرفتار نمی‌شود و قبل از اینکه مشکلات به او حمله کند، او به آن‌ها هجوم می‌برد.
 
تقوی در ادامه بیان داشت: شناخت زمان یعنی تحولات دوره زمانی و شرایط و مناسبات را شناخته و بدانیم برای پیشرفت چه کاری انجام دهیم.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: در فعالیت‌های تشکیلاتی باید زمان‌شناس باشیم و بدانیم شرایط چگونه است و وظیفه ما چیست. باید نسبت خود را با تحولات در جامعه مشخص کنیم.
 
وی افزود: احزاب ولایی باید برای تقویت نظام ولایی نسبت خود را با دیگر جریان‌ها بسنجند. باید بدانند احزاب دیگر چه نسبتی با ولایت و روحانیت و نظام دارند.
 
تقوی تأکید کرد: حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان جریان تاثیرگذار در کشور پرونده‌ای روشن دارد و مناسبات خود را مشخص کرده است.
 
وی افزود: برخی جریان‌ها مشخص است در فتنه چه کارهایی انجام داده‌اند، باید عملکرد آن‌ها را مورد نقد قرار داد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر تبارشناسی احزاب در ایران گفت: باید ریشه احزاب را در کشور پیدا کنیم تا بتوانیم آن‌ها را تحلیل کنیم.
 
تقوی همچنین با اشاره به سرمایه‌های هر تشکیلات اظهار داشت: هر حزب و تشکیلاتی باید سرمایه‌های خود را دقیقا بشناسد و آن‌ها را حفظ کرده و رشد دهد و پس از آن با احزاب دیگر ارتباط برقرار کرده و شریک شوند. با شناخت سرمایه حزب است که می‌توان تشخیص داد با چه حزب دیگری می‌توان شریک شد.
 
وی افزود:حزب مؤتلفه اسلامی سرمایه‌های خوبی در سطح ملی دارد و انسان‌ها و نیروهای خوب آموزش دیده برخوردار است و این نیروهای انسانی ساده به دست نیامده‌اند.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: سرمایه تشکیلات سیاسی اعتباراش است و هرچه قدر این اعتبار بیشتر باشد  تأثیرگذاری‌اش بیشتر می‌شود و بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرد.
 
تقوی با اشاره به سرمایه حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی جزو السابقون‌السابقون است. یکی از سرمایه‌های این حزب سابقه‌اش است که بسیار مهم است. متأسفانه برخی احزاب حتی از جای خوبی شروع کردند اما نتوانستند خود را حفظ کنند.
 
وی در ادامه دومین سرمایه مؤتلفه اسلامی را حرکت در مسیر جهاد و مبارزه دانست و بیان داشت: بنیانگذاران و مؤسسین حزب مؤتلفه اسلامی، این حزب را از درون جهاد و مبارزه به وجود آورده‌اند و رشد داده و تبدیل به درختی پربار کرده‌اند و این مسأله از سرمایه‌های حزب است.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز وجود شهدا را از دیگر سرمایه‌های حزب مؤتلفه اسلامی خواند و افزود: حزب مؤتلفه اسلامی شهدایی داشته که از سرمایه‌های ارزشمند است و ما هر چه داریم از این شهدا است.
 
تقوی چهارمین سرمایه حزب مؤتلفه اسلامی را مورد اعتماد امام(ره) و رهبری دانست و گفت: حزب مؤتلفه اسلامی هیچ‌گاه در مقابل نظر امام(ره) و مقم معظم رهبری سخنی نگفته و همواره در مسیر ولایت حرکت کرده است و این از سرمایه‌های این حزب است.
 
وی نیروهای تربیت شده در حزب مؤتلفه اسلامی را از دیگر سرمایه‌های این حزب دانست و اظهار داشت: این نیروهای انسانی چه در قبل از انقلاب و چه بعد از آن در خدمت انقلاب و نظام و رهبری بوده و هستند که این ویژگی سرمایه عظیمی است.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: باید بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کرد زیرا حزبی که نیروی جوان بیشتری دارد تأثیرگذارتر است و این منافاتی برای استفاده از تجربیات ریش‌سفیدان ندارد. از سیاست‌های «مقام معظم رهبری» هم این است که نیروهای جوان را در خدمت نظام تربیت کرد و در تشکیلات سیاسی باید نیرو پرورش داد.
 
تقوی همچنین همگرایی اصولگرایان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اصولگرایان راهی جز هم‌گرایی و وفاق ندارند و زمینه‌های وحدت و همگرایی اصولگرایان وجود داشته و در سراسر کشور نیز همگرایی اصولگرایان مورد استقبال قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه اصولگرایان باید شعار همه با هم را به جای همه با من سر دهند، خاطر نشان کرد: هر نیروی اصولگرایی را نیروی خود بدانیم و من از روند کار همگرایی آینده خوبی برای اصولگرایی می‌بینم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار