مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش مطرح کرد

پیگیری دفتر ایران در چین برای تامین منابع مالی طرح توسعه پالایشگاه آبادان

کاظمی گفت: تامین منابع مالی و اعتباری طرح توسعه پالایشگا آبادان از دفتر ایران در چین پیگیری می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عباس کاظمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: طراحی تفضیلی طرح توسعه پالایشگاه آبادان در دست انجام است و مراحل ساخت آن پس از طی مقدمات اداری خاصی که در جریان است، آغاز خواهد شد
 
کاظمی اظهار کرد: هم اکنون دفتر مهندسی ایران در چین فعال است و گروهی از مهندسان مشغول پیگیری فعالیتها و هماهنگی با پیمانکار برای اجرای این طرح هستند.
 
وی با بیان اینکه طرح توسعه پالایشگاه آبادان به دلیل حجم سرمایه گذاری بالا مراحل اداری خاصی دارد،افزود: امیدواریم هرچه زودتر اقدامهای مربوط به فاینانس  این طرح به منظور تامین منابع مالی آن از طریق خط اعتباری چین به نتیجه برسد.
 
به گزارش شانا، طرح توسعه شرکت پالایش نفت آبادان با اهداف تثبیت ظرفیت پالایشی پالایشگاه آبادان، تولید محصولات بر اساس استاندارد یورو ٥ ، کاهش آلاینده های زیست محیطی، افزایش تولید نفت گاز و بنزین با بهبود تکنولوژی تولید، همچنین کاهش تولید نفت کوره و جمع آوری مخازن و تاسیسات فرسوده اجرا خواهد شد.
 
برپایه این گزارش، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران پیگیریها جهت نهایی سازی موضوع فاینانس و برقراری خط اعتباری چین را انجام می دهد.
 
 قرارداد EPC  مربوط به طرح توسعه پالایشگاه آبادان تاکنون نافذ نشده اما با امضا موافقتنامه Early Work بخش طراحی تفضیلی فاز EPC از تابستان ١٣٩٢ آغاز شده است.
 
سرمایه مورد نیاز این طرح ٢,٦ میلیارد یورو برآورد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار