نیروهای بسیج مردمی در موفقیت‌های نیروهای عراقی علیه داعش چه نقشی داشته‌اند؟

نیروهای بسیج مردمی نیروهای مسلح را در عملیات مقابله و توقف پیشروی های داعش به داخل شهرها و مناطق عراق یاری کرده اند و به وظیفه ملی-میهنی خود در مقابله با داعش که شکست‌های سنگینی را بدان تحمیل نموده اند، عمل کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ وجود نیروهای بسیج مردمی به عنوان یکی از جبهه‌های مبارزه با تروریسم، ضرورتی بوده است که شرایط آن را اقتضا نموده و از اینرو، نیروهای بسیج مردمی نیروهای مسلح را در عملیات مقابله و توقف پیشروی‌های داعش به داخل شهرها و مناطق عراق یاری کرده اند و به وظیفه ملی-میهنی خود در در مقابله با داعش که شکست های سنگینی را بدان تحمیل نمود، عمل کرده اند.

همواره مشارکت دواطلبانه نیروهای بسیج مردمی قابل تقدیر و تشکر بوده است؛ زیرا این مشارکت ها نشانگر شعور ملی گرایی واقعی نسبت به ضرورت اقدام فرزندان میهن به دفاع از آرمان ها، مقدسات و موجودیت خود به دور از تمامی اختلافات سیاسی می باشد.

شکی نیست که عملیات شکل دهی نیروهای بسیج مردمی و تبدیل آن به نیروهای مسلح تحت نظارت دولت که از اوامر فرماندهی نظامی کل و قوانین دولتی تبعیت می کنند، موضوع بسیار مهمی جهت تضمین استمرار این نیروها از عمل به وظیفه خود و جلوگیری از اشاعه برخی نظرات که سعی در ضربه زدن به این نیروها از طریق جنگ رسانه ای که تمایلی به تداوم موفقیت های ان ندارد را دارند امر مهمی به شمار می‌رود.

نکته قابل توجه در روند مبارزه با گروه تروریستی داعش این است که این نبرد هنوز تمام نشده و همین موضوع به آنها فرصت می‌دهد تا دوباره فعالیت کنند و علاوه بر آن عملیات بزرگ و هماهنگ گسترده ای هنوز صورت نگرفته است. 

عملیات آزادسازی شهرها و مناطق تحت اشغال داعش نیازمند تنظیم حملات محوری و استراتژیک در سطح بالا و آغاز عملیاتی است که با تجهیزات نظامی پیشرفته مانند توپخانه ها، تانک ها و توان بالای نیروی هوایی پشتیبانی شده باشد.

از این رو طراحان استراتژی نظامی عراق باید این نکته را دریابند که نباید به گروه داعش اجازه دهند تا حملات خود را افزایش دهد و از طرفی دیگر نیز باید جهت آزادسای کامل مناطق تحت اشغال داعش از طریق انجام عملیات نظامی گسترده و استفاده بهینه از نیروهای بسیج مردمی نقشه لازم را طراحی نماید؛ زیرا ادامه روند تدافعی موجب می گردد تا داعش حملات خود را ادامه دهد که این امر نیروهای عراقی را با فرسایش مواجه می سازد و مدت زمان جنگ را طولانی تر می‌کند.

بی تردید وجود نیروهای بسیج مردمی با این تعداد و اثرگذاری بسیار بالا در حمایت از نیروهای مسلح عراق سهیم بوده و اعتماد به نفس و روحیه آنان را جهت آزادسازی خاک میهن تقویت بخشیده است.

قطعا خنجری که برخی از طرف های مغرض از طریق رسانه های حامی داعش از پشت به نیروهای بسیج مردمی می‌زند به دنبال مخدوش کردن تصویر واقعی این نیروها با نسبت دادن اتهامات کذب و داستان های ساختگی بدان ها می باشد شکی نیست که این گونه اقدامات از ارتباط طراحان این توطئه ها با گروه های ترریستی پرده برمی دارد و سعی دارد با توجیه جنایات داعش این گروه تروریستی را دوست ملت عراق جلوه دهد.

استفاده صحیح و درست از ظرفیت و تلاش های بسیج مردمی نباید تنها در نبرد رودرو با گروه تروریستی داعش صورت گیرد؛ بلکه این نیروها همچنین باید در حمایت از پایه های امنیت داخلی و در مقابله با نفوذ داعش به خانه های مردم و اقدام آن به آدم ربایی باید مورد استفاده قرار گیرند.

حضور نیروهای بسیج مردمی و مشارکت آنان در مقابله با داعش اوج بسیج و اتحاد ملی در مقابله با آن را نمایش می گذارد و به کارگیری این نیروها در نبردهای استراتژیک نیازمند ان است که ریاست ستاد مرکزی نیروهای مسلح برنامه های لازم را برای آن طراحی کند و عملیات های نظامی خود علیه داعش را از زمین و هوا گسترش دهد تا این گروه تروریستی را با فرسایش مواجه سازد و راه های ارتباطی و مواصلاتی آن را قطع سازد.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار