سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان:

موفقیت پله پله است، انتقادات منصفانه نیست

مهناز امیرشقاقی سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسالان گفت: تیم فوتبال بانوان تاریخچه طولانی ندارد. انتقادات منصفانه نیست، موفقیت پله پله و با تجربه‌اندوزی ایجاد می‌شود.

مهناز امیرشقاقی سرمربی تیم فوتبال بانوان بزرگسالان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته بانوان به عنوان سرمربی تیم‌ ملی فوتبال بزرگسالان انتخاب شدم و هم‌اکنون نیز در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور  یافته و تمرینات ملی‌پوشان را زیر نظر دارم.

وی ادامه داد: پیش‌تر به عنوان سرمربی در تیم ملی جوانان فعالیت داشتم . در شرایط کنونی به صورت همزمان مسئولیت سرمربیگری تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان را بر عهده دارم. البته با توجه به اینکه تیم ملی جوانان در سال 94 مسابقات در پیش دارد لذا تمرکزم بر روی اردوهای تیم ملی بزرگسالان است. تیم ملی بزرگسالان مسابقات مقدماتی 2016 چین را در پیش دارد.

وی افزود: تیم ملی بزرگسالان 26 اسفند ماه سال جاری عازم چین می‌شوند فرصت محدودی تا آمادگی ملی‌پوشان برای حضور در این رقابت‌ها در اختیار داریم همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در این فرصت محدود تیم ملی پرقدرتی را عازم رقابت‌های قهرمانی المپیک کنیم.

وی افزود: از آغاز فعالیتم در ورزش و فوتبال بانوان با تیم‌های پایه کار کرده‌ام. خوشبختانه کارنامه‌ی خوبی دارم و امتیازاتی را که کسب کردیم رضایت‌بخش بوده است.

امیر شقاقی افزود: تیم‌های پایه به صورت مجزا امتیازات مناسبی را کسب کردند اما متأسفانه در امتیازبندی فیفا به امتیازات تیم‌های پایه توجه نشده است و فقط امتیازات و عملکرد تیم ملی بزرگسالان مورد توجه قرار گرفته است. این مسئله سبب سقوط 75 پله‌ای تیم ملی در رنکینگ فوتبال شده است. در شرایط فعلی تیم ملی بزرگسالان در رده‌ی 133 جهان قرار گرفته است.

وی افزود: در صورتی که فیفا عملکرد نوجوانان و جوانان را در نظر می‌گرفت شرایطمان به مراتب بهتر بود. متأسفانه سقوط 75 پله‌ای انتقادات بی‌رحمانه‌ای را علیه کادر تیم ملی و ملی‌پوشان بزرگسال ایجاد کرده است.

امیر شقاقی تصریح کرد: منتقدان در هنگام نقد از عملکرد تیم‌ ملی بانوان به این مسئله توجه داشته باشند که عمر فوتبال بانوان کوتاه است. در طی 10 سال فعالیت و با امکانات محدودی که در اختیار ملی‌پوشان بوده است موفق به قرار گرفتن جزو هشت تیم نخست آسیا شده‌ایم. با زمان محدودی که در اختیار داشتیم جایگاه مناسبی را در آسیا کسب کردیم و عملکردمان رضایت‌بخش بوده است.

وی افزود: منتقدان متأسفانه بسیار بی‌رحمانه حملات تند و غیرکارشناسانه‌ای را به ملی‌پوشان تیم ملی و کادر فنی کرده‌اند. انتقادات در خصوص تیم ملی بزرگسالان دوستانه نیست.

وی ادامه داد: منتقدان حق انتقاد کردن دارند اما در بیان نظرات و انتقاداتشان به تاریخچه‌‌ی فوتبال بانوان نیز توجه کنند و طبق امکانات و شرایط فوتبال بانوان اقدام به نقد کردن کنند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان افزود: تیم‌های ملی فوتبال بانوان تایلند، ژاپن، چین و ... سال‌های بسیاری است که در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند و از تجربه‌‌ی بالایی برخوردار هستند. منتقدان باید از این موضوع آگاه باشند که پس از 2 سال فعالیت نباید توقع داشت که تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با تیم های پرقدرت تایلند-چین- ژاپن....نتایج عالی کسب کند.

وی افزود: کسب موفقیت‌های بزرگ نیازمند زمان است. موفقیت پله پله ایجاد می‌شود نباید انتظار داشت که مربیان و بازیکنان در مدت زمان کوتاه در مصاف با تیم قدرتمند معجزه کنند.

امیر شقاقی افزود: به عنوان سرمربی تیم فوتبال بانوان بزرگسالان به نظرات و انتقادات منتقدان احترام می‌گذارم. فوتبال بانوان نیاز به حمایت دارد. با پشتیبانی و توجه ویژه به فوتبال بانوان بزرگسال در آینده نزدیک شاهد جایگاه ویژه در رنکینگ فیفا و در آسیا هستیم.

وی تصریح کرد:‌ تیم ملی فوتبال بزرگسالان آماده مسابقات مقدماتی المپیک 2016 چین می‌شود. تیم ملی بزرگسالان در این رقابت‌ها با تیم‌های لائوس و چین هم‌گروه است.

امیر شقاقی ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان برای موفقیت نیاز به تلاش مستمر دارد.برای تشکیل تیم ملی پرقدرت از بازیکنان خوب و حرفه‌ای فعال در لیگ برتر دعوت کردیم تا در اردوهای تیم ملی شرکت کنند .

امیر شقاقی ادامه داد: از فعالیت‌های مهم کادر فنی تیم ملی بزرگسالان از زمان حضور در سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان برپایی اردویی 4 روزه برای دروازه‌بانان بوده است. از لحاظ تئوری و فنی سطح دروازه‌بانان در پایان مدت اردو4 روزه بسیار رشد کرده و تغییرات محسوسی داشته  است.

وی افزود: اردوی دروازه‌بانان برای نخستین بار برپا شده است. دروازه‌بانان با دانش جدید دنیا آشنا شدند و با اطلاعات کامل و آمادگی فنی بالاتری در لیگ شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: اعضاء کادر فنی تیم ملی از بازیکنان بهتر و حرفه‌ای لیگ برای حضور دارد دعوت کرده است.امیدواریم با بازکنان شایسته و کشف استعدادهای جدید جایگاه اصلی و شایسته‌ای را  در آسیا و جهان بدست آوریم.  

وی ادامه داد: نخستین اردو تیم ملی از 5 دی ماه برپا شده است اردوها 6 روزه است. تا آغاز رقابت‌های مقدماتی المپیک 6 اردو برپا می‌کنیم. طبق برنامه ریزی انجام شده هرماه 3 اردو برپا می‌کنیم تا ملی‌پوشان با آمادگی بیشتری عازم رقابت‌ها شوند.

امیر شقاقی افزود: برای شناخت از هر عملکرد حریفان در مقدماتی المپیک 2016 چین بدنبال آخرین فیلم بازی‌های حریفان هستیم. همه‌ی تیم‌ها در حال رشد هستند. رقابت سختی را در پیش داریم باید با قدرت و هوشمندانه مقابل حریفان ظاهر شویم.

امیر شقاقی  اظهار داشت: حضور در سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان بانوان افتخار بزرگی است اما اگر مجبور به انتخاب شوم به طور حتم حضور در سرمربیگری تیم ملی جوانان را بر سرمربیگری تیم ملی فوتبال بزرگسالان ترجیح می‌دهم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار