وزارت تجارت و صنایع افغانستان خبر داد

ایجاد مخازن ذخیره انرژی در فصل زمستان برای مردم "افغانستان "

وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد، با هدف رفع نگرانی مردم در خصوص احتمال کمبود انرژی در طول فصل سرما، دولت مبادرت به ایجاد ذخایر مواد نفتی و گاز در ولایات مختلف این کشور کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "مسافر قوقندی" سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان امروز به خبرنگاران گفت: این وزارت برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت مواد سوختی در فصل سرما و زمستان در ولایت‌های مختلف این کشور ذخایر نفت و گاز ایجاد کرده است.
 
وی افزود: در حال حاضر، مواد نفتی موجود در این ذخایر به 161 هزار تن و میزان گاز ذخیره‌شده در آن به 15 هزار و 800 تن می‌رسد که با توجه به این ارقام، جای هیچ نگرانی از بابت قیمت مواد نفتی در زمستان باقی نمی‌ماند.
 
مقام وزارت تجارت و صنایع افغانستان تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه چرا نسبت به سال گذشته قیمت یک کیلو گرم گاز در بازار این کشور 5 افغانی افزایش یافته، کاهش ارزش پول افغانی در مقابل ارزهای خارجی دانست.
 
قوقندی زمانی از تدابیر دولت برای پیشگیری از قیمت مواد سوخت در زمستان خبر می‌دهد که شهروندان افغانستان با در نظرداشت فرارسیدن فصل زمستان با اشاره به نوسانات قیمت مواد سوختی از نبود برنامه دقیق در بازار فروش شاکی هستند و به گفته آنان به دلیل نبود نظارت و مکانیزم تعیین قیمت برای مواد نفتی از سوی دولت، مغازه‌داران قیمت مواد نفتی را به میزان دلخواه در فصل سرما بالا می‌برند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار