شیخ‌الاسلام در مراسم رونمایی مستند "روزهای خرداد":

هیچ فردی در ایران نمی‌تواند مجلس را منحل کند/ فرمان مشروطیت، نام مجلس شورای اسلامی را آورده بود

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس گفت: انقلاب اسلامی در برهه‌ای از زمان پیروز شد که دین و دین‌داری در دنیا سرکوب شده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حسین شیخ‌الاسلام مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از مستند "روزهای خرداد" با بیان اینکه جهان به دو قسمت تقسیم می‌شود، اظهار داشت: طاغوت منطقه، استکبار، اسرائیل، سلطه‌گران و اشغال‌گران همه در یک دسته قرار می‌گیرند در مقابل اینها ملت‌ها و اسلام حضور دارند.  
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در برهه‌ای از زمان پیروز شد که دین و دین‌داری در دنیا سرکوب شده بود، تصریح کرد: به‌خاطر عملکرد  کشیش‌ها در دوره قرون وسطی، دین پایمال شده بود.  
 
شیخ‌الاسلام با اشاره به این مطلب که حضرت امام خمینی(ره) با درک رشد تمدنی و با انگیزه الهی توانست به وسیله مقام رهبریت و با شعار مشخص، میلیون‌ها انسان را به خیابان بیاورد و تعیین کنندگی قدرت مردم را به اثبات برساند گفت: نظریه ولایت‌فقیه نشان داده که چگونه می‌توان دین و سیاست و دین و دنیا را با هم یکی کرد.  
 
وی افزود: این در حالی است که نظریه‌پردازان غربی می‌گفتند که دین و اخلاق یک مسأله فردی است و سیاست یک مسئله اجتماعی است.  

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هیچ فردی در ایران نمی‌تواند مجلس را منحل کند، ابراز داشت: در 8 سال جنگ تحمیلی، مجلس همواره حضور داشت، به‌خاطر باز بودن باب اجتهاد در شیعه، ما در طول زمان به قانون اساسی متمم اضافه کردیم.  

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در فرمان مشروطیت، نام مجلس، مجلس شورای اسلامی بود؛ مظفرالدین شاه این فرمان را به امضاء رساند و در سفارت انگلیس گفتند که باید نام مجلس، مجلس شورای ملی باشد، اما حضرت امام خمینی(ره) بر نام مجلس شورای اسلامی تأکید داشتند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار