پاریس: دست کم 1000 فرانسوی به گروه‌های تروريستی پيوسته‌اند/ 380 تن از آنها عضو داعش‌اند

وزیر کشور فرانسه گفت دست کم 1000 تبعه فرانسوی به گروه‌های تروریستی سراسر پیوسته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، "برنار کازنوو" وزیر کشور فرانسه گفت دست کم 1000 تبعه فرانسوی به سازمان‌های تروریستی سراسر جهان به ویژه عراق و سوریه پیوسته اند.

کازنوو روز دوشنبه در مصاحبه با دو شبکه تلویزیونی BFM و RMC در توضیح این خبر گفت دست کم 380 تبعه فرانسوی اکنون برای گروه داعش درحال جنگ هستند.

وی افزود بیش از 60 تن از این جنگجویان کشته شده‌اند و گفته می شود که 180 تن دیگر از آنان برای پیوستن به گروه‌های شبه نظامی از جمله داعش و القاعده، راهی  عراق و سوریه شده اند.

طبق برآورد مسئولان فرانسوی، حدود 200 تبعه فرانسوی پس از شرکت در فعالیت های تروریستی نقاط مختلف جهان، اکنون به فرانسه بازگشته اند.

در همین حال مقامات آلمانی اعلام کردند تعداد 3000 نفر از شهروندان کشورهای غربی از جمله 400 آلمانی، و  1132 تبعه فرانسوی به داعش پیوسته اند.

کازنوو لایحه ای را تسلیم پارلمان فرانسه کرده است که در آن تصریح شده است آنهایی که مظنون به سفر به مناطق درگیری در خارج برای پیوستن به سازمان های تروریست هستند کارت های هویت فرانسوی خود را از دست خواهند داد.

پارلمان فرانسه هنوز سرگرم بررسی این لایحه است.

کازنوو همچنین بر ضرورت بستن پایگاه‌های اینترنتی گروه داعش تاکید کرد زیرا 90 درصد این افراد از طریق اینترنت به عضویت داعش درآمده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار