هنیه: روابط حماس و ایران مستحکم است/ کرانه باختری و قدس اشغالی به انتفاضه مردمی نیاز دارند

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفتگویی تلویزیونی با مستحکم خواندن روابط حماس با ایران، خواستار انتفاضه مردمی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛«اسماعیل هنیه»، لحظاتی پیش در مصاحبه‎ای تلویزیونی با شبکه الاقصی با  اشاره به اینکه اسرائیل از اوضاع منطقه برای تجزیه مسجد الاقصی سوءاستفاده می‎کند، تاکید کرد: مسلمانان و عرب‎ها باید اجازه ندهند که اشغالگران به مقدسات و مسجدالاقصی هتک حرمت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت ما در راستای دفاع از غزه، مسجدالاقصی و کرانه باختری است، خواستار انتفاضه مردمی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

«هنیه» افزود: هماهنگی امنیتی با اشغالگران همان چیزی است که از بروز انتفاضه در کرانه اشغالی جلوگیری می‎کند.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: آشتی ملی در پیچی خطرناک قرار گرفته است؛ ما دنبال وحدت و آشتی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت وحدت ملی موفق به نشان دادن اینکه دولت تمامی فلسطینیان است، نشده است، اضافه کرد: دولت وحدت ملی به غزه با دیدی مسئولانه نمی‎نگرد.

«اسماعیل هنیه» افزود: آشتی ملی ضروری است و شکاف‎ها به طور کامل باید پایان یافته و از مقاومت حمایت شود؛ دولت باید به محاصره غزه پایان دهد و به سختی‎های این منطقه رسیدگی کند و برای برگزاری انتخابات اقدام کند.

این رهبر حماس در بخش دیگری از مصاحبه خود با تاکید بر اینکه روابط ما با ایران مستحکم است، افزود: ایران در کنار مقاومت فلسطین قرار داشته و نقطه تمرکز در روابط بین دو طرف موضوع فلسطین است.

«هنیه» تصریح کرد: روابط ما با ایران علیه هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی نیست.

وی با ابراز تاسف نسبت به اتهامات «محمود عباس» علیه حماس، گفت: حماس در امور داخلی جنبش فتح و هیچ گروه دیگری دخالت نمی‎کند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار