حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی:

تغییرات جدید در وزارت دادگستری/ وکلا باید 3 پرونده را به صورت رایگان رسیدگی کنند

وزیر دادگستری از تغییر تشکیلات در وزارت دادگستری خبرداد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» در حاشیه اولین مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار در جمع خبرنگاران گفت: استعفای معاون هماهنگی امور بین قوا در وزارت دادگستری، به بنده ارائه شده ولی هنوز آن را تائید نکردم.

وی افزود: به زودی معاونین و ساختار وزارت دادگستری تغییر پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: استعفای رئیس‌الساداتی هیچ دلیل خاصی ندارد.

وی درباره اقدامات دولت برای نزدیک شدن مردم با وکلا گفت: ترویج وکالت به نفع عامه و منافع مردم است و امر وکالت در امور اداری بسیار جدی است، گاهی اوقات مردم انرژی و پول‌های زیادی را صرف امور حقوقی‌شان می‌کنند، ولی به نتیجه نمی‌رسند بنابراین باید وکالت را در جامعه ترویج دهیم؛ چرا که توسعه وکالت سبب بالا رفتن رفاه و منفعت ملی می‌شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه وکلای دادگستری باید روی ضوابط شفاف عمل کنند، گفت: ما در لایحه وکالت این موضوع را مطرح کرده‌ایم و ان‌شاءالله اگر این لایحه تصویب شود نرخ‌های مربوط به وکالت نیز مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ در لایحه وکالت نیز مطرح شده که هر وکیل باید 3 پرونده را بدون دریافت حق الوکاله و برای نیت خیرخواهانه رسیدگی کند و کمیته امداد هم در این زمینه پیش قدم شده است، البته باید مرجعی آن را سر و سامان دهد و ما در دولت و وزارت دادگستری تلاش‌های خود را می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما نباید مشوق طرح دعوا توسط دولت باشیم بلکه باید به دنبال کاهش جرائم باشیم و باید این بخش را درمان کنیم و گرنه در این مسابقه همه بدهکار و بازنده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار