«انگلیس کم درآمدها را نادیده می‌گیرد»

یک کارشناس مسائل اقتصادی دولت انگلیس را به نادیده گرفتن خانواده‌های کم درآمد متهم کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دین هندرسن در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت دولت انگلیس تنها به افراد ثروتمند سود می‌رساند و به نفع آنان کار می‌کند.

هندرسن اصلاحات اقتصادی مطرح شده از سوی دولت انگلیس را نمونه‌ای دیگر از سیاست‌های ریاضتی اروپا توصیف کرد و گفت این موضوع همانند آن است که ثروتمندان و سرآمدان به خاطر منافع خودشان نسل جوانتر را قربانی کنند.

به تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده کم درآمد انگلیسی به دلیل محدودیت اعطای مزایای رفاهی کار از طرح دولت ائتلافی در خصوص کاهش مالیات بهره‌مند نخواهند شد.

نتایج تحقیق اندیشکده «بنیاد راه‌حل» (Resolution Foundation) که روز جمعه (۵ دی) در روزنامه «ایندیپندنت» منتشر شد حاکی از آن است که دستاوردهای طرح اصلاحات مالیاتی به واسطه کاهش مزایای خانواده‌های کم درآمد از بین می‌رود.

این موسسه طرح جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس، را برای عدم پرداخت مقرری موسوم به «اعتبار جهانی» تا سال ۲۰۱۸، بررسی کرد. این مقرری مبلغی است که انگلیسی‌های دریافت‌کننده مزایا و اعتبار مالیاتی می‌توانند پیش از قطع حمایت دولت هنگام اشتغالشان دریافت کنند.

به گزارش این موسسه، این اقدام ۶۵ درصد از کاهش مالیاتی پیشنهاد شده از سوی سه حزب اصلی انگلیس را خنثی خواهد کرد.

بر اساس گزارش این بنیاد مجموع درآمد یک زوج انگلیسیِ دارای فرزند باید بیش از ۱۳۰۰ پوند باشد تا بتوانند کسری به وجود آمده به واسطه این طرح را جبران کنند.

دولت ائتلافی کنونی انگلیس از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۰ با هدف بهبود بحران بدهی و رشد اقتصادی کُند این کشور تدابیر ریاضتی خود را آغاز کرد؛ با وجود این، سیاست‌های دولت کامرون در سال‌های اخیر خشم و اعتراض مردم انگلیس را در پی داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.