ترک همدانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح آخرین دفاع از سوی «سعید مرتضوی» منتفی است/ همه چیز به نظر مجلس بستگی دارد

وکیل مدافع سعید مرتضوی گفت: فعلا بحث آخرین دفاع منتفی است در حال حاضر بازپرس می‌خواهد ببیند برداشت این پول با اذن هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مجاز است یا خیر.

«مصطفی ترک همدانی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه حبرنگاران، با اشاره به جزئیات جلسه دادگاه سعید مرتضوی، گفت: در جلسه امروز، مقام قضایی در پرونده مرتضوی به این حجت رسید که اگر اذن و اجازه‌ای برای پرداخت از اموال و وجوه در اختیار سازمان تأمین اجتماعی - چه شمول و چه غیرشمول - به خارج از سازمان وجود نداشته باشد، این عمل یقیناً مجرمانه است.

وی ادامه داد: بازپرس پرونده با توجه به دفاع متهم برای رفع تردید می‌خواهد استفساریه‌ای از مجلس بگیرد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: ماده 104 قانون سازمان تأمین اجتماعی تنها ماده جزایی این قانون است و می‌گوید کسانی که پول را به صورت غیرقانونی از صندوق تأمین اجتماعی برداشت کنند از دو حال خارج نیستند؛ بدین معنا که یا تصرف قانونی داشته‌اند و یا این ‌که مرتکب اختلاس شده‌اند.

ترک همدانی در پایان با شاره به اینکه با توجه به مواردی که گفته شد، خاطرنشان کرد: فعلا طرح آخرین دفاع از سوی مرتضوی منتفی است و در حال حاضر بازپرس می‌خواهد ببیند برداشت این پول با اذن هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مجاز است یا خیر؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم اگر مجلس بگوید هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی اجازه دارد پول این سازمان را به کسی که خواست بدهد، مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی متهم و گناهکار نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار