فلاحتی نژاد: اظهار نظرات در خصوص علی مرادی، دور از انصاف است/ طلای رضازاده، رنگین‌تر از طلای ما بود!

مربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: کار درستی نیست که مسئولان در خصوص زمان ریاست علی مرادی، در فدراسیون وزنه برداری اینگونه منفی اظهار نظر کنند.

محمد علی فلاحتی‌نژاد، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: این موضوع صحت دارد که در زمان ریاست علی مرادی، 9 دوپینگ صورت گرفت ولی این موضوع اصلا به علی مرادی، مربوط نمی شود و در آن زمان کادر فنی مسئولیت این دو پینگ‌ها را به عهده گرفتند. تنها هدف این افراد از گفته‌هایشان تخریب افکار عمومی است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر مگر دو پینگ صورت نگرفت که در مورد عملکرد علی مرادی، اینگونه اظهار نظر می کنند. واقعا دور از انصاف است از کسی که این همه خدمت به فدراسیون وزنه برداری کرده است، این همه بد بگویند.

وی در خصوص اینکه آیا زمان ریاست علی مرادی، تاریک‌ترین دوره وزنه برداری ایران بود تصریح کرد: نه اصلا این طور نیست، در بازی‌های المپیک سال 2000 در شهر سیدنی، وزنه برداری به اوج خود رسید، در این دوره از بازی‌ها حسین رضازاده و حسین توکلی، برای نخستین بار مدال طلای وزنه برداری را به خود اختصاص دادند و در نهایت تیم کشورمان به مقام نایب قهرمانی المپیک رسید. در مسابقات جهانی سال 2001 و در شهر آنتالیا ترکیه، در حالی که مرد سنگین وزن ایران به دلیل مصدومیت حضور نداشت، کوروش باقری، تیم ایران را طلایی کرد و محمد حسین برخواه، مدال برنز را از آن خود کرد. در مسابقات جهانی سال 2002 در شهر ورشو لهستان حسین‌رضازاده، با رکورد شکنی دوباره به مدال طلا رسید و این بار نیز محمد حسین‌ برخواه با کسب مدال برنز، دومین مدال آور ایران معرفی شد و تیم ایران از لحاظ امتیاز به مکان هفتم رسید و از حیث مدال سوم شد. در بازی‌های آسیایی سال 2002 بوسان نیز از بین 8 وزنه بردار تنها شاهین نصیرنیا، بود که با دست خالی به میهن بازگشت. در مسابقات سال 2003، من و محمد حسین برخواه ، مدال نقره کسب کردیم، کوروش باقری، طلا گرفت، اصغر ابراهیمی، به مدال برنز رسید و محسن بیرانوند و حسین رضازاده مدال طلا کسب کردند و تیم وزنه برداری ایران قهرمان آسیا شد.
در مسابقات ونکوور، حسین‌رضازاده، و من دو وزنه برداری بودیم که برای ایران مدال طلا کسب کردیم و به همراه سایر وزنه برداران کشورمان تونستیم 6 سهمیه کامل را برای المپیک  آتن کسب کنیم. در بازی‌های المپیک سال 2004 آتن نیز تیم ایران با یک مدال طلای رضازاده، و قرار گرفتن نصیری‌نا، در جایگاه چهارم و کسب مقام ششم توسط حسین‌برخواه، کشورمان در مجموع هفتم المپیک شد.

وی در خصوص اینکه مدال‌های طلای رضازاده باعث حفظ آبروی علی مرادی، شد اذعان داشت، درست است رضازاده، در آن زمان مدال کسب کرد، اما مگر سایر وزنه بردارانی که مدال طلا کسب کردیم مدالمان طلا نبود که اینطور می گویند.

فلاحتی‌نژاد، در خصوص مقایسه زمان ریاست علی مرادی، با زمان ریاست حسین‌رضازاده، گفت: اصلا قابل مقایسه نیست و فرقشان مثل زمین و آسمان است.

وی در ادامه افزود: در بازی‌های اینچئون فقط در مدال کسب کردیم و با این برنامه‌ریزی اشتباه بهداد سلیمی، از عنوان قهرمانی خود دور شد، که همه این‌ها نشانگر ضعف کادر فنی و مدیریت فدراسیون است.

محمد علی فلاحتی‌نژاد، در پایان در خصوص انتخاب رضازاده، و قرار گرفتن وی بر سر دو راهی خاطر نشان کرد: یک هفته به رضازاده، فرصت داده بودند تا از شورای شهر استعفا دهد تا بتواند در فدراسیون کاندید شود و به احتمال زیاد ریاست فدراسیون را انتخاب می کند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار