استعداد یابی فدراسیون وزنه برداری برای شناسایی آتیه سازان

عملکرد فدراسیون وزنه برداری طی 5 سال اخیر به لحاظ کسب مدال و افتخار آفرینی در سطح رقابت‌های جهانی و آسیایی با دوره‌های گذشته این فدراسیون در 68 سال گذشته قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با در نظر گرفتن این موضوع، حسین‌رضازاده، در این چند سال از امر پشتوانه سازی غافل نشده است.

حسین‌رضازاده، در دوران 5 ساله مدیریتش در فدراسیون وزنه برداری به رده‌های سنی پایه نیز توجه کرده است و در این راستا می توان به برگزاری منظم مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور واستقبال چشمگیر علاقمندان اشاره کرد که آینده وزنه برداری کشور در دستان آنهاست، مسابقاتی که اگر چه همه ساله با کمترین هیاهوی رسانه‌ای برگزار می شود اما همواره بستری مناسب برای استعداد یابی صحیح در عرصه وزنه برداری کشور بود.

طبق آمار در رده سنی نوجوانان طی سالهای 89 تا 93 در مجموع 780 وزنه بردار در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشور شرکت کردند و نفرات شاخص همه ساله از همین رقابت‌ها به اردوهای تیم مالی دعوت شدند.
 
در رده سنی جوانان نیز طی 5 سال گذشته فدراسیون وزنه برداری نسبت به برگزاری 6 دوره مسابقات قهرمانی کشور اقدام کرده است، سال 89 دو دوره در رده‌های سنی 18-17 سال و 20-19 سال و در سال‌های 93-90 نیز چهار دوره در رده سنی 20-18 سال مسابقه برگزار کرده است.

در مجموع در این 6 دوره از مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان کشور 980 وزنه برداری با یکدیگر رقابت کردند تا از میان آنها پشتوانه‌های آتی تیم ملی وزنه برداری شناسایی شوند.

در زمان ریاست حسین‌رضازاده، مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشور برگزار شد، که در ادامه  به آنها می پردازیم: قهرمانی نوجوانان کشور سال 89 با حضور 161 وزنه بردار در بابلسر قهرمانی جوانان کشور سال 89 با حضور 170 وزنه بردار در ورامین (18-17 سال)
قهرمانی جوانان کشور سال 89 با حضور 224 وزنه بردار در سنندج (20-19 سال)
قهرمانی نوجوانان کشور سال 90 با حضور 144 وزنه بردار در قزوین  
قهرمانی جوانان کشور سال 90 با حضور 170وزنه بردار در ارومیه
قهرمانی نوجوانان کشور سال 91 با حضور 183 وزنه بردار در سنندج
قهرمانی جوانان کشور سال 91 با حضور 158 وزنه بردار در همدان
قهرمانی نوجوانان کشور سال 92 با حضور 162 وزنه بردار در اراک
قهرمانی جوانان کشور سال 92 با حضور 136 وزنه بردار در قم
قهرمانی نوجوانان کشور سال 93 با حضور 130 وزنه بردار در قائمشهر
قهرمانی نوجوانان کشور سال 93 با حضور 122 وزنه بردار در شوشتر برگزار شدند.

علاوه بر برگزاری منظم این مسابقات، فدراسیون وزنه برداری، با برگزاری جشنواره وزنه برداری نونهالان کشور در دو مرحله طی سالهای 1389 در اصفهان، سال 1390 در اراک، عملکرد 550 وزنه بردار رده‌های سنی 10 تا 13 سال را مد نظر قرار داد.

همچنین در این5 سال به منظور تشویق و آشنایی نوجوانان 13 ساله کشور به آموزش عملی و عملی وزنه برداری و ارتقای سطح دانش مربیان اقدام به برگزاری به بیش از 10 مرحله کلاس‌های استعداد یابی طرح امیدهای المپیک کرده است و با فراخوانده بیش از 350 وزنه بردار مستعد به آکادمی ملی المپیک شرایطی را فراهم آورد تا آنها در حضور مربیان خودشان و زیر نظر مدرسان رسمی فدراسیون وزنه برداری دوره‌های آمادگی جسمانی و کار با وزنه را به آموزش بگذارند.

این‌ها همه افتخاراتی است که در همین پنج سال وزنه برداران نوجوانان و جوانان کشور در سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و المپیک نوجوانان به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار