برخواه: نادیده گرفتن خدمات مرادی ناسپاسی است/ دوران مدیریت افشارزاده عصر طلایی وزنه برداری بود

کارشناس وزنه برداری در خصوص نادیده گرفتن خدمات رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری گفت: علی مرادی در زمان ریاستش خدمات ارزنده‌ای به فدراسیون ارائه داد که نادیده گرفتن آن قدرنشناسی است.

محمد حسین برخواه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری در زمان ریاستش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت من فکر می‌کنم نباید خوبی‌ها را با بدی جواب داد.

وی ادامه داد: دوران مدیریت علی مرادی نقطه تاریک فدراسیون وزنه برداری نبود و وی در زمان خود نتایج قابل قبولی را کسب کرده بود فدراسیون نباید با ذره بین عملکرد افراد را بررسی کند چرا که افراد دارای نقاط ضعف و قوت هستند و تکیه ما نباید بر روی نقاط ضعف افراد باشد.

برخواه ادامه داد: رکوردهای دوران مرادی را نمی‌توان با رکوردهای این مقطع زمانی وزنه برداری مقایسه کرد چرا که در دوران ما وزنه برداری به شکل کنونی نبود و رقابت‌ها به شکل تنگاتنگی می‌شد در گذشته تیم‌های بلغارستان و یونان قهرمانان مطرحی را به میادین بین‌المللی می‌فرستادند که اکنون با یک حساب سرانگشتی دیگر خبری از آن وزنه برداران نیست.

وی تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که شرایط فعلی وزنه برداری با گذشته تفاوت زیادی دارد چراکه قوانین این رشته در گذشته سخت‌تر از این مقطع زمانی بود.

برخواه در خصوص اینکه آیا مدال‌های رضازاده باعث حفظ آبروی علی مرادی شده بود اذعان داشت: در این شکی نیست که رضازاده در زمان خود مرد شماره یک وزنه برداری جهان بود و نظیر نداشت اما در کنار او وزنه برداران قدر دیگری هم در این عرصه حرفی برای گفتن داشتند.
در کنار رضازاده ورزشکارانی مثل کوروش باقری، شاهین نصیرنیا، حسین توکلی و فلاحتی نژاد عملکرد خوبی داشتند اما رضازاده با توانایی بی‌نظیرش توانست نام خود را در فهرست برترین‌های این رشته ثبت کند.

وی در خصوص مقایسه دوران مدیریت مرادی و رضازاده تصریح کرد: کلیات هر دو مدیر به یک شکل بوده و هر دو دوره فدراسیون تمرکز خود را روی یک تیم آن هم تنها به تیم ملی بزرگسالان گذاشته بود و هیچ توجهی به عنوان متولی وزنه برداری به هیأت‌های شهرستان‌ها و استان‌ها نمی‌شد و اغلب دو مدیر فقط کار تیم داری را انجام می‌دادند.

وی در ادامه گفت: من فکر می‌کنم دوران مدیریت افشارزاده عصر طلایی وزنه برداری بود وی با نگاه عمیقی برای تمام ورزشکاران اهمیت قائل می‌شد که متاسفانه در دوره مرادی و رضازاده تنها یک مدیریت تک بعدی را شاهد بودیم به نظر می‌رسد فدراسیون مجددا به شخصی مثل افشارزاده نیاز مبرم دارد.

وی درباره حضور رضازاده در فدراسیون و عدم حضورش در شورای شهر افزود: من معتقد هستم حضور رضازاده در جامعه ورزش مثمر ثمر است شخصی مثل ایشان با پیشینه ورزشی اش شورای شهر را کنار بگذارد بهتر است.

برخواه در پایان خاطرنشان کرد: رضازاده باید خودش تصمیم نهایی را بگیرد که شورای شهر را کنار بگذارد یا در مجمع خانواده وزنه برداران باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار